facebook  youtube  twitter  instagram 19/4/2024
chicken time diner rapsodia
ekalampaka.gr


 



Τα παιδιά θα μαθαίνουν για τα Μετέωρα στα σχολεία

Δημοσιεύθηκε από: Αντώνης Βλιώρας  14/08/2020 10:42:38
Τα παιδιά θα μαθαίνουν για τα Μετέωρα στα σχολεία
Δύο αρχαιολόγοι, υπάλληλοι του Τμήματος Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων και Επικοινωνίας της Διεύθυνσης Αρχαιολογικών Μουσείων Εκθέσεων και Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του Υπ. Πολιτισμού, θα έρθουν στην περιοχή μας στα τέλη του μηνός για αυτοψία στα Μετέωρα...

Η αυτοψία θα γίνει στο πλαίσιο του έργου ΕΣΠΑ με τίτλο «Σχεδιασμός και παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού και διαδραστικών εφαρμογών» της Πράξης «Ελλάδα και UNESCO: Παραγωγή παιδαγωγικών εργαλείων για την ανάδειξη χώρων και μνημείων παγκόσμιας κληρονομιάς στην ελληνική επικράτεια».

Σε τι αφορά αυτή η Πράξη

Η Πράξη αφορά στο σχεδιασμό πρότυπων και βιώσιμων εκπαιδευτικών εργαλείων ως μέσων ενίσχυσης της διδασκαλίας των μαθητών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Τα εργαλεία αυτά αφορούν στην παραγωγή εκπαιδευτικού φακέλου για την προβολή της πολιτιστικής και φυσικής κληρονομιάς και τοπικής ιστορίας μέσω της ανάδειξης μνημείων της UNESCO - Οργανισμού των Ηνωμένων Εθνών για την Εκπαίδευση, την Επιστήμη και τον Πολιτισμό (United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization) στον ελλαδικό χώρο.

Η Πράξη συμβάλλει στην ενίσχυση των δεσμών μεταξύ των μαθητών με την τοπική ιστορία σε συνάρτηση με την παγκόσμια, το εγγύτερο ή το απώτερο παρελθόν του τόπου τους, καθώς και στην ευαισθητοποίησή τους σε θέματα προστασίας της πολιτιστικής και φυσικής κληρονομιάς όχι μόνο της τοπικής αλλά και της παγκόσμιας.

Στόχος της Πράξης είναι η παρουσίαση και ανάδειξη των μνημείων UNESCO της ελληνικής επικράτειας στην εκπαιδευτική κοινότητα.

Θα παραχθούν:

5000 εκπαιδευτικοί φάκελοι, οι οποίοι θα περιέχουν την ιστορική πληροφορία για τα μνημεία UNESCO στην ελληνική επικράτεια καθώς και προτεινόμενες δραστηριότητες

Διαδραστικές εφαρμογές και εκπαιδευτικές δραστηριότητες σε ψηφιακή μορφή

Η Πράξη συμβάλλει στη βιωματική συμμετοχή των μαθητών σε δράσεις που υλοποιούνται σε χώρους πολιτιστικής αναφοράς της επικράτειας. Έτσι, ενισχύεται η εμπειρική γνώση, αναπτύσσονται η εικαστική έκφραση και δημιουργία, αναδεικνύεται η συλλογική αλλά και ιδιαίτερη ταυτότητα κάθε τόπου.

Η Πράξη ωθεί τους μαθητές να στρέψουν το βλέμμα τους σε ιδιαίτερου κάλλους ή ιστορικής ή αρχιτεκτονικής αξίας μνημεία ή χώρους, να τα ανακαλύψουν μέσα από θεματικούς περιπάτους, να διαμορφώσουν τη δική τους οπτική γωνία, ώστε να συνειδητοποιήσουν τις συνεχείς μεταβολές της, να συνδέσουν τα αποτυπώματα της ιστορίας με τις μνήμες αλλά και τις προοπτικές που διαμορφώνονται για το παρόν και το μέλλον της.

Οι προτεινόμενες δράσεις καλούν τους μαθητές να διδαχθούν τη γλώσσα των μνημείων προκειμένου να γίνουν κοινωνοί της αξίας και της σημασίας τους και να καταστούν αρωγοί στην προστασία και την προβολή της πολιτιστικής κληρονομιάς του τόπου τους.

Συμπερασματικά, πρόκειται για μια Πράξη, η οποία αναμένεται να:

• προσφέρει τη δυνατότητα στα σχολεία των 13 Περιφερειών να έρθουν σε επαφή και να μελετήσουν μνημεία ιδιαίτερης πολιτιστικής και φυσικής αξίας.

αξιοποιήσει την τεχνολογία στην εκπαίδευση σύμφωνα με τις απαιτήσεις της Ψηφιακής Τάξης.

προωθήσει τη συνεργασία των Περιφερειακών Υπηρεσιών του ΥΠΠΟΑ με τις κατά τόπους αρμόδιες Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

αυξήσει την επισκεψιμότητα, αρχαιολογικών χώρων, μουσείων, μνημείων και γενικά τόπων πολιτιστικής αναφοράς της επικράτειας.

Ο Εκπαιδευτικός Επιστημονικός και Πολιτιστικός Οργανισμός των Ηνωμένων Εθνών (United Nations Educational, Scientific, and Cultural Organization - UNESCO) επιζητεί να προωθήσει την αναγνώριση, προστασία και διατήρηση της πολιτιστικής και φυσικής κληρονομιάς, η οποία έχει σημαντική αξία για τον άνθρωπο.

Μέσω του Διεθνούς Οργανισμού προωθείται η παρουσίαση σε παγκόσμιο επίπεδο της πολιτιστικής και φυσικής κληρονομιάς της ανθρωπότητας και ενθαρρύνεται η διεθνής συνεργασία για τη διαφύλαξή της. Η UNESCO προωθεί το σεβασμό των κοινών αξιών και των ιδεωδών όλων των πολιτισμών.

Η Πράξη αναδεικνύει τη σημασία του σεβασμού αυτού προωθώντας τον διαπολιτισμικό διάλογο αφού τα μνημεία του ελλαδικού χώρου δεν αντιμετωπίζονται “ελληνοκεντρικά” αλλά μέσω της παγκόσμιας διάστασής τους και αναλόγως το πώς αυτά εντάσσονται στο παγκόσμιο πολιτιστικό και περιβαλλοντικό απόθεμα.

Η υλοποίηση της δράσης, που δεν στηρίζεται μόνο σε συμβατικά εκπαιδευτικά έντυπα αλλά χρησιμοποιεί και τις νέες τεχνολογίες (διαδραστικές εφαρμογές κτλ.) σε συνδυασμό με βιωματική “κατά χώραν” περιήγηση και δραστηριότητα, αναμένεται να συμβάλλει στην αναβάθμιση της ποιότητας του περιεχομένου της εκπαιδευτικής διαδικασίας, στη δημιουργία συνθηκών ισότιμης πρόσβασης και ίσων ευκαιριών, καθώς και στην ανάπτυξη και διάδοση εκπαιδευτικών μεθόδων πολιτιστικής ενσωμάτωσης αφού απευθύνεται στο σύνολο των μαθητών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης προτείνοντας κατάλληλα προσαρμοσμένες δράσεις για όλες τις ηλικιακές ομάδες.

Το υλικό που θα παραχθεί στο πλαίσιο της πράξης θα διανεμηθεί σε βιβλιοθήκες 4.800 σχολικών μονάδων (Δημοτικών Σχολείων και Γυμνασίων) σε όλες τις περιφέρειες της επικράτειας, στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καθώς και σε αρμόδιες Υπηρεσίες του ΥΠΠΟΑ (Εφορείες Αρχαιοτήτων).

Επίσης, θα είναι διαθέσιμο στους χώρους και τα μνημεία που αφορά η Πράξη προς διευκόλυνση της εκπαιδευτικής κοινότητας σε ενδεχόμενες εκπαιδευτικές περιηγήσεις, ενώ σε ψηφιακή μορφή θα αναρτηθεί στη δικτυακή εκπαιδευτική πύλη του ΥΠΠΕΘ e-yliko.gr, καθώς και στον κόμβο followodysseus.culture.gr, ο οποίος περιλαμβάνει ήδη εκπαιδευτικό υλικό που έχει παραχθεί από το σύνολο των Υπηρεσιών του ΥΠΠΟΑ.

Σύμφωνα με τα παραπάνω, ωφελούμενος πληθυσμός είναι το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας καθώς το υλικό που θα παραχθεί θα είναι διαθέσιμο προς όλους σε ψηφιακή μορφή μέσω του διαδικτύου.

Χώροι - Μνημεία ανά χρονολογία ένταξης
στο διαρκή κατάλογο μνημείων της UNESCO

• Ναός του Επικούριου Απόλλωνα (1986)
• Αρχαιολογικός χώρος των Δελφών (1987)
• Ακρόπολις Αθηνών (1987)
• Άγιο Όρος (1988)
• Αρχαιολογικός χώρος Επιδαύρου (1988)
• Παλαιοχριστιανικά και Βυζαντινά μνημεία της Θεσσαλονίκης (1988)
Μετέωρα (1988)
• Μεσαιωνική πόλη της Ρόδου (1988)
• Αρχαία Ολυμπία (1989)
• Μυστράς (1989)
• Μονή Δαφνίου, Μονή Οσίου Λουκά, Νέα Μονή Χίου (1990)
• Δήλος (1990)
• Πυθαγόρειον και Ηραίον Σάμου (1992)
• Αρχαιολογικός χώρος της Βεργίνας (1996)
• Ιστορικό Κέντρο (Χώρα) της Πάτμου με τη Μονή του Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου και το Σπήλαιο της Αποκάλυψης (Νότιο Αιγαίο) (1999)
• Αρχαιολογικοί χώροι των Μυκηνών και της Τίρυνθας (1999)
• Παλαιά Πόλη της Κέρκυρας (2007)
• Αρχαιολογικός χώρος Φιλίππων (2016)



Share on Facebook Share on Twitter

Σχόλια

Δεν υπάρχουν σχόλια αυτή τη στιγμή.


Ονοματεπώνυμο:
E-mail (Δεν θα δημοσιευθεί):
Σχόλιο:
Συμπληρώστε τον κωδικό:
4W237
Αναζήτηση
Αναζήτηση για:
Κατηγορία:
Ημερομηνία (από/εώς):



ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΕΠΙΣΤΡΟΦΗ Εκτύπωση αυτής της σελίδας
 

 
booked.net


 
Προτεινόμενα άρθρα










































 


  © 2012-2024 :: ekalampaka.gr Κορυφή της σελίδας Πολιτική Απορρήτου   ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ