Μετά από ερωτήματα αναγνωστών παραθέτουμε περισσότερα στοιχεία σχετικά με τη μελέτη οδοποιίας της Ε.Ο. Τρικάλων – Καλαμπάκας* που αφορά στη βελτίωση του οδικού τμήματος από τον κυκλικό κόμβο Δέλτα Καλαμπάκας (Χ.Θ. 2+880) έως την ισόπεδη σιδηροδρομική διάβαση του ΟΣΕ εντός της πόλης της Καλαμπάκας (περί τη Χ.Θ. 19+560), μήκους περί τα 16,20km του τμήματος της Ε.Ο.6 Τρίκαλα – Καλαμπάκα.
*Πρόκειται για επικαιροποιημένη-τροποποιημένη μελέτη με φορέα την Περιφέρεια Θεσσαλίας που τέθηκε στις 7/11 σε διαβούλευση.
6+2 κυκλικοί κόμβοι
Συνολικά έξι νέοι κυκλικοί κόμβοι προβλέπεται να κατασκευαστούν βάσει της μελέτης και θα προστεθούν στους ήδη λειτουργούντες δύο κόμβους του Ε-65 στη Βασιλική και του Δέλτα Καλαμπάκας στην είσοδο των Τρικάλων
Ειδικότερα:
• ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΑΛΑΜΠΑΚΑΣ ~ Προβλεπόταν κόμβος από την ΑΕΠΟ με α.π. 140280/28-6-2005, αλλά δεν έχει κατασκευαστεί, και προτείνεται τροποποίηση της μορφή του σε πεντασκελή κυκλικό κόμβο.
υφιστάμενη κατάσταση
πρόταση
• ΘΕΟΠΕΤΡΑ ~ Ο υφιστάμενος σηματοδοτούμενος ισόπεδος κόμβος (φανάρια), προτείνεται να αντικατασταθεί με τετρασκεκλή κυκλικό κόμβο.
υφιστάμενη κατάσταση πρόταση
• ΑΓΙΟΙ ΘΕΟΔΩΡΟΙ ~ Ο υφιστάμενος σηματοδοτούμενος ισόπεδος κόμβος (φανάρια), προτείνεται να αντικατασταθεί με τετρασκεκλή κυκλικό κόμβο.
υφιστάμενη κατάσταση
πρόταση
• ΒΑΣΙΛΙΚΗ ~ Ο υφιστάμενος σηματοδοτούμενος ισόπεδος κόμβος (φανάρια), προτείνεται να αντικατασταθεί με τετρασκεκλή κυκλικό κόμβο.
*Ο σχεδιασμός θέλει ο κυκλικός κόμβος να κατασκευάζεται σε άλλο σημείο, λίγο μετά τα φανάρια προς Τρίκαλα, «για λόγους απαλλοτρίωσης και αποφυγής τροποποίησης του ρυμοτομικού σχεδίου Βασιλικής», όπως αναφέρεται σχετικά.
υφιστάμενη κατάσταση
πρόταση
• ΡΑΞΑ ~ Ο υφιστάμενος σηματοδοτούμενος ισόπεδος κόμβος (φανάρια), προτείνεται να αντικατασταθεί με τετρασκεκλή κυκλικό κόμβο.
υφιστάμενη κατάσταση
πρόταση
• ΚΕΦΑΛΟΒΡΥΣΟ ~ Ο υφιστάμενος σηματοδοτούμενος ισόπεδος κόμβος (φανάρια), προτείνεται να αντικατασταθεί με τετρασκεκλή κυκλικό κόμβο.
υφιστάμενη κατάσταση
πρόταση
Με την παρούσα μελέτη του άξονα Τρίκαλα – Καλαμπάκα προβλέπεται η ολοκλήρωση του δικτύου παραπλεύρων οδών και η βελτίωση της υφιστάμενης E.O στο τμήμα από την ισόπεδη σιδηροδρομική διάβαση Θεόπετρας έως την σιδηροδρομική διάβαση Καλαμπάκας βελτιώνοντας τις συνθήκες οδικής ασφάλειας. Πρόκειται για ένα δρόμο που οδηγεί σε έναν από τους δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς της χώρας τα Μετέωρα και χρησιμοποιείται κάθε χρόνο από χιλιάδες επισκέπτες της περιοχής ενώ παράλληλα συνδέει τη Θεσσαλία με την Ήπειρο.
Στους παραπλεύρους δρόμους θα διατίθεται η τοπική κυκλοφορία των οχημάτων της περιοχής.
Βασικός στόχος της μελέτης, είναι να διαχωρίσει τα κινούμενα οχήματα από τα ΤΡΙΚΑΛΑ προς την ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ και αντίστροφα (κατασκευή της Εθνικής Οδού), με τα οχήματα που κινούνται για την εκπλήρωση των τοπικών δράσεων που αναπτύσσονται στην περιοχή (κατασκευή παράπλευρων οδών διπλής κατεύθυνσης).
Τα συλλεγόμενα όμβρια του οδοστρώματος θα οδηγούνται στο δίκτυο αποστράγγισης ομβρίων το οποίο περιλαμβάνει τάφρους, ερείσματα, υπόγειο δίκτυο αποχέτευσης και τέλος στραγγιστικών στρώσεων και στραγγιστηριών.
Οι φάσεις κατασκευής του έργου περιλαμβάνουν:
• Χωματουργικές εργασίες (αφαίρεση φυτικών γαιών, εκσκαφή ορυγμάτων, κατασκευή επιχωμάτων κλπ.) και αποξήλωση οδοστρωμάτων όπου απαιτείται) • Κατασκευή οδoστρωμάτων • Κατασκευή τεχνικών έργων (Γεφυρών, τοίχων αντιστήριξης, οπλισμένων επιχωμάτων), υδραυλικών έργων και οχετών • Εγκατάσταση εξοπλισμού έργου (οριζόντια & κατακόρυφη σήμανση, οδοφωτισμός, ασφάλιση, περίφραξη, κ.λπ.)
Η συνολική δαπάνη του έργου με βάση τα στοιχεία των μελετών που έχουν εκπονηθεί μέχρι την εκπόνηση της παρούσας ανέρχεται στο ποσό των 23.500.000€. Στο παραπάνω ποσό περιλαμβάνονται: ΦΠΑ, ΓΕ+ΟΕ, απρόβλεπτα και απολογιστικές εργασίες.
|