facebook  youtube  twitter  instagram 25/4/2024
chicken time diner rapsodia
ekalampaka.gr


 



Σιδηρόδρομος Δυτικής Θεσσαλίας ώρα μηδέν! ~ Στέλνει αναγνώστης

Δημοσιεύθηκε από: Αναγνώστης  20/05/2023 22:46:14
Σιδηρόδρομος Δυτικής Θεσσαλίας ώρα μηδέν! ~ Στέλνει αναγνώστης

Ακόμα και μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, η Hellenic Train συνεχίζει να εμπαίζει το επιβατικό κοινό της δυτικής Θεσσαλίας, η οποία παραμένει με έναν μόνο δρομολόγιο και οι υπόλοιπες ανταποκρίσεις γίνονται μέχρι το σταθμό του Παλαιοφάρσαλου με λεωφορεία. Μάλιστα! Οδικός σιδηρόδρομος. Το καταφέραμε κι αυτό σ αυτή τη χώρα!... 

Είναι δυνατόν δρομολόγια τρένου να αντικαθίστανται με λεωφορεία έχοντας το θράσος να το αποκαλούν «καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού» και μάλιστα με πρόφαση ότι είναι ασύμφορο για την εταιρεία που επιδοτείται για τη γραμμή μας από το ελληνικό κράτος με 50 εκατομμύρια ευρώ ετησίως; 

Είναι δυνατόν ένα δίκτυο που ανακαινίστηκε το 2000 με σύγχρονες υποδομές και με το σκεπτικό να συνδέει απευθείας τη δυτική Θεσσαλία με το υπόλοιπο δίκτυο καθότι με τη μετρική τότε γραμμή ήταν αδύνατον, να αφήνεται έρμαιο της εγκατάλειψης; 

Είναι δυνατόν μια γραμμή που μεταφέρει εκατοντάδες τουριστών καθημερινά -κι αυτό το καταμαρτυρά το κατάμεστο πρωινό τρένο από Αθήνα προς Καλαμπάκα- να περνά σε δεύτερη μοίρα;

Φυσικά το πρόβλημα δεν έγκειται μόνο στα δρομολόγια αλλά και στην πλήρη εγκατάλειψη των υποδομών του δικτύου. Η λειτουργία της γραμμής Παλαιοφάρσαλου-Καλαμπάκας διακόπηκε τον Σεπτέμβριο του 1998 με το σκοπό τη διαπλάτυνση της γραμμής με σύγχρονα υλικά υποδομής, ανακατασκευή και ανακαίνιση των προϋπαρχόντων σταθμών, τη δημιουργία νέων στάσεων και διαβάσεων ασφαλείας. Το έργο παραδόθηκε τμηματικά. Στις 5 Μαρτίου του 2000 παραδόθηκε το τμήμα από τον Παλαιοφάρσαλο μέχρι την Καρδίτσα και στις αρχές του 2001 ακολούθησαν τα Τρίκαλα και η Καλαμπάκα. 

Ο χρόνος μετάβασης από την Καλαμπάκα στον Παλαιοφάρσαλο πριν την ανακαίνιση ήταν 1 ώρα και 40 λεπτά και μειώθηκε στα 55 λεπτά. Σήμερα όμως με τη δρομολόγηση των «σιδηροδρομικών» λεωφορείων ο χρόνος μετάβασης γίνεται στη 1 ώρα και 30 λεπτά. Δηλαδή επιστρέψαμε στην προ του '98 εποχή και σα να λέμε ότι το όλο έργο πήγε στράφι.

Σε επίπεδο υποδομών, 22 χρόνια μετά, τα σημάδια της εγκατάλειψης είναι εμφανή. Διαλυμένα υπόστεγα, γραφιταρισμενοι τοίχοι, κατεστραμμένος φωτισμός, σπασμένα τζάμια και καθίσματα, ανύπαρκτες ή τρισάθλιες εγκαταστάσεις υγιεινής, σκουριασμένα κάγκελα, μπάρες εκτός λειτουργίας σε ορισμένα σημεία του δικτύου, γεγονός που καθιστά αυτές τις διαβάσεις αφύλακτες και επικίνδυνες. Όλα έρμαια του χρόνου και των βανδάλων. 

Αυτό είναι λοιπόν ο εκσυγχρονισμός; Είναι εκσυγχρονισμός η εξαπάτηση του επιβατικού κοινού με ανακατασκευασμένα τρένα τριακονταετίας που τα παρουσίαζαν μάλιστα ως τα τρένα που θα συνέδεαν την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη σε 3,5 ώρες, στόχο που το προϋπάρχον δίκτυο δεν υποστηρίζει; 

Έπειτα τα «λευκά βέλη» ως τα τρένα των 160 χιλιομέτρων σα να επρόκειτο για κάτι πρωτόγνωρο, ενώ τα τρένα στην Ελλάδα τρέχουν με 160 χιλιόμετρα ήδη από το 1989 με την άφιξη των τετράδυμων αυτοκινηταμαξών τύπου AEG DMU. Κι όλα αυτά για καταστούν εν τέλει συμβατικές αμαξοστοιχίες εκτελώντας δρομολόγια σε ίδιο χρόνο με τις υπόλοιπες αμαξοστοιχίες και η ακριβή τους τιμή μάλλον απλώς και μόνο για το κρουασανάκι που σερβίρουν μαζί με τον καφέ στην α' θέση με τα δερμάτινα καθίσματα. 

Είναι εκσυγχρονισμός η μη εφαρμογή των κανόνων ασφαλείας και κυκλοφορίας, γεγονός που οδήγησε στο θάνατο 57 συνανθρώπων μας; 

Είναι εκσυγχρονισμός ή εκμετάλλευση κρίσεων και καταστάσεων ώστε η Hellenic Train να κάνει μπάχαλο τα δρομολόγια όπως μετά τη δεύτερη καραντίνα που σκόπευαν μάλιστα να κόψουν όλα τα δρομολόγια ακόμα και το μοναδικό απευθείας και να τα αντικαταστήσουν όλα με λεωφορεία; 

Στην πρόσφατη διακοπή δρομολογίων βέβαια, επικαλούνται τα έργα της ηλεκτροκίνησης. Ρωτώ όμως εγώ ο αδαής: Δηλαδή την πενταετία 1999-2004 που τοποθετούνταν στύλοι ηλεκτροκίνησης κατά μήκος του δικτύου Αθηνών-Θεσσαλονίκης, υπήρξε πενταετής διακοπή δρομολογίων; Δεν εκτελούνταν τα δρομολόγια κανονικά και συγχρόνως υλοποιούνταν τα έργα; Γιατί δεν τρώμε και κουτόχορτο! 

Όλα αυτά πρέπει να τα λάβουν σοβαρά οι τοπικοί φορείς που τώρα παίρνουν σβάρνα τα βουνά και τα λαγκάδια για να μαζέψουν ψήφους, να αναλάβουν ευθύνες και να ενεργοποιηθούν.

Τέρμα! Ως εδώ η κοροϊδία! Μας αξίζει καλύτερος και ποιοτικότερος σιδηρόδρομος. Και δεν τον ζητούμε. Το ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ! 

Ίσως μπερδεμένες έννοιες, απλές σκέψεις και προβληματισμοί από ούτε συνδικαλιστή, ούτε υποψήφιο αλλά από έναν άνθρωπο που μεγάλωσε στο τρένο, ταξιδεύει και θα συνεχίσει να ταξιδεύει...


Share on Facebook Share on Twitter

Σχόλια

Δεν υπάρχουν σχόλια αυτή τη στιγμή.


Ονοματεπώνυμο:
E-mail (Δεν θα δημοσιευθεί):
Σχόλιο:
Συμπληρώστε τον κωδικό:
1PY0M
Αναζήτηση
Αναζήτηση για:
Κατηγορία:
Ημερομηνία (από/εώς):



ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΕΠΙΣΤΡΟΦΗ Εκτύπωση αυτής της σελίδας
 

 
booked.net


 
Προτεινόμενα άρθρα












































 


  © 2012-2024 :: ekalampaka.gr Κορυφή της σελίδας Πολιτική Απορρήτου   ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ