Το παρακάτω κείμενο αποτελεί πρωτότυπο υλικό από απομαγνητοφώνηση και απαγορεύεται η αναδημοσίευσή του.
Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος ανέφερε τα εξής χθες 16/7 για τους διαγωνισμούς που αφορούν τα έργα αποκατάστασης από την κακοκαιρία Daniel:
«Υπογράφηκε πριν μια ώρα η αύξηση του ορίου πιστώσεων ώστε να μπορέσει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να προχωρήσει τους διαγωνισμούς. Πλέον πηγαίνει το θέμα το Υπουργείο του κ. Παπαθανάση (σ.σ. Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών) ώστε να υπάρξει μια ανάρτηση 15 ημερών. Αυτό σημαίνει ότι μετά από 17-18 μέρες θα μπορέσουμε να προχωρήσουμε τους διαγωνισμούς της Θεσσαλίας, στις πρώτες μέρες του Αυγούστου, κάτι που και για μας είναι πάρα πολύ κρίσιμο.
Διότι ξέρετε ότι για να γίνουν αυτοί οι διαγωνισμοί δεν αρκούσαν τα 600 εκ. του Ταμείου Ανάκαμψης, τα οποία είχαμε διασφαλίσει, εξαιρώντας τα έργα στα οποία βρήκαμε χρηματοδοτήσεις από ΠΔΕ για να ολοκληρωθούν. Έπρεπε να βρούμε και αντίστοιχες πιστώσεις από τον εθνικό προϋπολογισμό.
Και φυσικά, επειδή σας άκουσα κα. Κοντοτόλη που μιλούσατε για τη γέφυρα της Διάβας, το να δημοπρατήσεις ένα έργο δεν είναι μια απλή υπόθεση. Έπρεπε να γίνουν κάποιες τεχνικές περιγραφές, όταν δεν μπορείς να τα επισκεφθείς αυτά τα μέρη. Οι τεχνικές λύσεις που έπρεπε να δώσεις είναι μια περίπλοκη διαδικασία η οποία έπρεπε να γίνει για το σύνολο της Θεσσαλίας.
Μιλάμε για περίπου 2000 σημεία στα οποία θα γίνουν παρεμβάσεις. Μιλάμε για δρόμους στους οποίους δεν είχαμε πρόσβαση και έπρεπε να συνταχθούν μελέτες. Ειδικά στην περιοχή των Τρικάλων. Υπάρχει δρόμος που συνδέει χωριά που οι περισσότεροι και στη Βουλή να πάμε, δεν τα έχουν ακούσει, αλλά στο δρόμο αυτό θα ρίξουμε 40 εκ.
Προηγουμένως ο κ. Κόκκαλης με ρώτησε τι γίνεται με το δρόμο Φάρσαλα-Λάρισα, ένας πολύ βασικός δρόμος της περιοχής, ο οποίος πρέπει να γίνει κάποια στιγμή και χρειάζεται 200 εκ. Δυστυχώς, θα πρέπει να προτεραιοποιήσουμε. Και προτεραιοποιήσαμε στη Θεσσαλία αυτά τα έργα, τα οποία εκ των πραγμάτων πρέπει να γίνουν, δεν μπορούμε να τα αποφύγουμε. Τα οφείλουμε, αν θέλουμε να κρατήσουμε τον κόσμο στην επαρχία, εκτός των αθηναϊκών τειχών, πρέπει να κάνουμε αυτά τα έργα, δεν γίνεται διαφορετικά. Ακόμα και αν η ανταποδοτηκότητά τους δεν είναι αυτή που κανένας θα περίμενε. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να κρατήσουμε τον κόσμο εκεί.
Ε, λοιπόν, προκρίναμε αυτά τα έργα. Και η κυβέρνησή μας πέτυχε και βρήκε τις απαραίτητες πιστώσεις. Είναι πάρα πολλά λεφτά, 1,4 δισ. για να μπορέσουμε να προχωρήσουμε αυτά τα έργα και την ίδια ώρα να κρατήσουμε ζωντανά άλλα τα οποία είναι πολύ απαραίτητα π.χ. για τα νησιά.
Νομίζω ότι αυτή η εξίσωση δεν είναι εύκολη, είναι δύσκολη εξίσωση και δεν ζούμε στην περίοδο όπου οι υποδομές είναι στις προτεραιότητες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.»
|