17/8/2022
    

   

Αρχική Καλαμπάκα Ελλάδα Κόσμος Αναγνώστες Αθλητικά Παράξενα Tips Web TV Επικοινωνία

 

 

 

 

 

 

 






Πράσινο Ταμείο - Εντάχθηκε με 235.600 € η δημιουργία «Τεύχους Οδηγιών Σχεδιασμού και Μεθοδολογίας στρατηγικής ανάπτυξης περιπατητικών και ποδηλατικών υποδομών στην περιφέρεια Θεσσαλίας και έμφαση στην ΠΕ Τρικάλων και τα Μετέωρα»

Δημοσιεύθηκε από: Αντώνης Βλιώρας  30/06/2021 18:43:27
Κατά τη σημερινή συνεδρίαση του Δ.Σ. του Πράσινου Ταμείου αποφασίσθηκε ομόφωνα η ένταξη της δαπάνης για τη δημιουργία...

«Τεύχους Οδηγιών Σχεδιασμού και Μεθοδολογίας στρατηγικής ανάπτυξης περιπατητικών και ποδηλατικών υποδομών στην Περιφέρεια Θεσσαλίας και έμφαση στην ΠΕ Τρικάλων και τα Μετέωρα» στον ΑΠ 1 «ΔΡΑΣΕΙΣ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΒΙΟΠΟΙΚΙΛΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ-ΕΞΥΠΝΕΣ ΠΟΛΕΙΣ-ΛΟΙΠΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ» του Χ.Π. ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ 2021.

Για το σκοπό αυτό αποφασίσθηκε η διάθεση ποσού 190.000 € πλέον ΦΠΑ 24%, ήτοι συνολικά 235.600 € που θα βαρύνει τον προϋπολογισμό του Πράσινου Ταμείου για το έτος 2021.

Στο σχετικό αίτημα που υποβλήθηκε περί χρηματοδότησης του συγκεκριμένου έργου αναφέρεται:

«Για την Ελλάδα, στην οποία η συμβολή του τουρισμού στο ΑΕΠ έφτασε το 2018, σύμφωνα με το Ινστιτούτο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ), στο ύψος του 25-30%, κάθε επένδυση που θα απευθύνεται στις εκατοντάδες χιλιάδες Ευρωπαίους οι οποίοι καθημερινά περπατούν αρκετά, κάνουν ποδήλατο και επιθυμούν να στρέφουν τις διακοπές τους, από τις "all inclusive" λογικές, σε κατευθύνσεις επαφής με τη φύση και εξερεύνησης της αληθινής ταυτότητας των τόπων που επισκέπτονται, θα φέρει πολλαπλασιαστικά οφέλη.

Μονοπάτια και ποδηλατόδρομοι οδηγούν ποδηλάτες και πεζοπόρους κοντά σε ξεχωριστά σημεία του τοπίου (κορυφές, χαράδρες, ρέματα, πηγές), σε εμβληματικά στοιχεία της τοπικής οικονομίας, της παράδοσης και σε μνημεία πολιτισμού, που κάποιες φορές με αυτοκίνητο δεν είναι προσπελάσιμα, αντίθετα τα παρακάμπτει ως "εμπόδια".

Πρόκειται για υποδομές που, χάρις στην ευελιξία τους, προσαρμόζονται και ενσωματώνονται διακριτικά στο φυσικό ανάγλυφο. Το τοπίο της Θεσσαλίας είναι επίπεδο και για αυτό στις πόλεις της έχει αναπτυχθεί το ποδήλατο περισσότερο από οπουδήποτε αλλού στην Ελλάδα.

Ειδικότερα η Καρδίτσα θεωρείται η πόλη του ποδηλάτου και έχει πάρει ευρωπαϊκά βραβεία για αυτό. Ανάλογα σε όλες τις Θεσσαλικές πόλεις το περπάτημα αποτελεί κυρίαρχη επιλογή, που ενθαρρύνεται από εκτεταμένα δίκτυα πεζοδρόμων. Τα Τρίκαλα έχουν κάνει σημαντικά βήματα ως προς αυτό. Θα πρέπει κάποια στιγμή να υπάρξουν ποδηλατόδρομοι που θα συνδέσουν τον Βόλο με τη Λάρισα, δίπλα στην προαστιακή σιδηροδρομική γραμμή, τα Τρίκαλα με την Καρδίτσα και την Καλαμπάκα, τη Λάρισα με την Καρδίτσα.

Οι παραπάνω πόλεις αποτελούν δεξαμενές μετακινήσεων με ποδήλατο και προφανώς στη Θεσσαλική ύπαιθρο υπάρχουν πολλοί τόποι που αξίζουν να συνδεθούν με αυτές. Ο σχεδιασμός για τη Θεσσαλία θα αποτελέσει παράδειγμα και για τις υπόλοιπες επαρχίες της χώρας.

Τα Μετέωρα, χάρις στα μοναστήρια τους, όσο και στο μοναδικό τοπίο τους, μυστηριακό και ασφαλές, αποτελούν ένα πολύ ισχυρό πόλο έλξης, που υποδέχεται πολύ μεγάλο αριθμό επισκεπτών. Ωστόσο η προσπέλαση των μοναστηριών με αυτοκίνητο, δικαιολογημένη για πρακτικούς λόγους, επηρεάζει αρνητικά την ταυτότητα του ιερού τόπου. Ο χρήστης αυτού του μέσου εισπράττει μάλλον παραμορφωτικές προοπτικές του ζεύγους των βράχων με τα μοναστήρια, της παραδοσιακής προσπέλασής τους και της κλίμακας του τόπου.

Με βάση τα ανωτέρω ζητείται η χρηματοδότηση από το Πράσινο Ταμείο, προγραμματικής σύμβασης για τη δημιουργία «Τεύχους Οδηγιών Σχεδιασμού και Μεθοδολογίας στρατηγικής ανάπτυξης περιπατητικών και ποδηλατικών υποδομών στην περιφέρεια Θεσσαλίας και έμφαση στην περιφερειακή ενότητα Τρικάλων και τα Μετέωρα» με το ποσό των 190.000€ πλέον ΦΠΑ 24%




Σχόλια

Δεν υπάρχουν σχόλια αυτή τη στιγμή.


Ονοματεπώνυμο:
E-mail (Δεν θα δημοσιευθεί):
Σχόλιο:
Συμπληρώστε τον κωδικό:
48237
Αναζήτηση
Αναζήτηση για:
Κατηγορία:
Ημερομηνία (από/εώς):



ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ Εκτύπωση αυτής της σελίδας
 

 

booked.net


 
Προτεινόμενα άρθρα








 


  © 2012-2022 :: ekalampaka.gr Κορυφή της σελίδας Πολιτική Απορρήτου   ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ