facebook  youtube  twitter  instagram 28/3/2024
chicken time diner rapsodia
ekalampaka.gr

Επίσκεψη της ομάδας Erasmus του 2ου Γυμνασίου Καλαμπάκας στην Βάρνα της Βουλγαρίας

Δημοσιεύθηκε από: Αντώνης Βλιώρας  05/10/2022 23:26:02

Το 2ο Γυμνάσιο Καλαμπάκας, στα πλαίσια του προγράμματος Εrasmus+ που υλοποιεί για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, με θέμα: “Energy for Europe”, επισκέφθηκε την πανέμορφη Βάρνα της Βουλγαρίας. Στην διακρατική συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στην όμορφη αυτή πόλη έλαβαν μέρος, εκτός από εμάς τους Έλληνες, οι εταίροι μας από την Γερμανία (συντονιστές του όλου προγράμματος), την Ολλανδία και φυσικά οι οικοδεσπότες μας φίλοι και συνάδελφοι Βούλγαροι. Από το Σχολείο μας συμμετείχαν οι μαθητές: Σακοπέντας Απόστολος και Καραδήμας Αναστάσιος και οι εκπαιδευτικοί: Πασχάλης Νικόλαος και η συντονίστρια του προγράμματος Νάκη Σμαραγδή. Η συνάντηση αυτή πραγματοποιήθηκε από 26 έως 29 Σεπτεμβρίου 2022.

Ξεκινήσαμε από Καλαμπάκα το βράδυ του Σαββάτου 24-09-2022 με προορισμό το αεροδρόμιο “Ελευθέριος Βενιζέλος” των Αθηνών. Το πρωί της Κυριακής πετάξαμε για Βιέννη και από εκεί για Βάρνα. Προσγειωθήκαμε στο αεροδρόμιο της ηλιόλουστης Βάρνας στις 5.00 περίπου το απόγευμα της Κυριακής. Εκεί μας περίμεναν οι γονείς που θα φιλοξενούσαν τα παιδιά μας και οι εταίροι μας Βούλγαροι καθηγητές. Ο ενθουσιασμός μας ήταν μεγάλος.

Τη Δευτέρα το πρωί 26-09-2022 επισκεφθήκαμε ένα σχολείο, όπου μαθητές έκαναν μία παρουσίαση με θέμα: “Κύματα της θάλασσας - Πηγή ενέργειας”. Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε το Αρχαιολογικό μουσείο της Βάρνας, το οποίο παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον. Φυσικά μεταξύ των εκθεμάτων υπήρχαν και πολλά Ελληνικά. Αμέσως μετά ξεναγηθήκαμε και περπατήσαμε στην πόλη με την συνοδεία ξεναγού. Γευματίσαμε στην παραλία, στη Μαύρη θάλασσα. Τα παιδιά έπαιξαν με την άμμο και στα πλαίσια ενός εργαστηρίου δημιούργησαν ενδιαφέρουσες κατασκευές με υλικά παρμένα από τη θάλασσα.

Την Τρίτη, 27-09-2022 επισκεφθήκαμε μία φάρμα και εκεί μαθητές και καθηγητές μέσα σε ένα γυάλινο δοχείο κατασκευάσαμε το δικό μας οικοσύστημα. Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε τον Καθεδρικό Ναό της Βάρνας που είναι αφιερωμένος στην Κοίμηση της Θεοτόκου. Είναι ο μεγαλύτερος ναός της πόλης και ο τρίτος μεγαλύτερος της χώρας. Εκείνο που μας εντυπωσίασε πάρα πολύ είναι οι τεράστιες πλατείες και τα τεράστια καταπράσινα πάρκα της πόλης. Όπως πληροφορηθήκαμε το 35% της έκτασης της Βουλγαρίας είναι καλυμμένο από δάση. Η επόμενη επίσκεψή μας ήταν στο Δελφινάριο της Βάρνας. Εκεί γευματίσαμε και παρακολουθήσαμε ένα σόου από δελφίνια. Επιστέψαμε στην πόλη μέσα από τον θαλάσσιο κήπο, ένα τεράστιο, πανέμορφο δημόσιο πάρκο κατά μήκος της παραλίας.

Την Τετάρτη, 28-09-2022 επιβιβαστήκαμε σε λεωφοριάκι και επισκεφθήκαμε την πόλη Μπελοσλάβ. Πρώτη μας επίσκεψη στην πόλη αυτή ήταν στο Μουσείο Γυαλιού. Εκεί ενημερωθήκαμε σχετικά με την ενέργεια που προκύπτει από την φωτιά. Επίσης παρακολουθήσαμε την Παρασκευή πανέμορφων δημιουργημάτων με την βοήθεια γυαλιού και φωτιάς. Ακριβώς δίπλα στο Μουσείο Γυαλιού, στην λίμνη βρίσκεται το υποβρύχιο Slava (που σημαίνει Δόξα). Κατασκευάστηκε στην πρώην Σοβιετική Ένωση το 1959 και το 1985 παραχωρήθηκε στην Βουλγαρία. Χρησιμοποιήθηκε για ασκήσεις για περισσότερα από 15 χρόνια και από το 2010 λειτουργεί ως στρατιωτικό μουσείο. Για τον σκοπό αυτό μεταφέρθηκε στην λίμνη Μπελοσλάβ δίπλα ακριβώς στο Μουσείο Γυαλιού.

Για εμάς η επίσκεψη αυτή ήταν μια ανεπανάληπτη εμπειρία. Ποτέ δεν φανταζόμασταν, μαθητές και καθηγητές ότι θα έχουμε την ευκαιρία να περιηγηθούμε στους χώρους ενός υποβρυχίου. Ούτε στα πιο τρελά μας όνειρα δεν θα μπορούσαμε να το

Η επόμενη επίσκεψή μας ήταν σε ένα αγρόκτημα, όπου μάθαμε για το αποτύπωμα του CO2 από την τροφή μας. Μετά από όλα αυτά η ομάδα μας έπρεπε να χαλαρώσει. Για τον σκοπό αυτό επισκεφθήκαμε ένα Θερμικό θέρετρο, με θερμαινόμενες πισίνες και Spa.

Η Πέμπτη ήταν η τελευταία ημέρα εργασιών. Το πρωί επισκεφθήκαμε το Βουλγαρικό Σχολείο με το οποίο συνεργαζόμαστε. Εκεί παρουσιάσαμε τις εργασίες τις οποίες είχαμε ετοιμάσει και κάναμε διάφορες κατασκευές με ανακυκλώσιμα υλικά. Στην συνέχεια οι μαθητές έπαιξαν διάφορα παιχνίδια και οι καθηγητές είχαν συνάντηση για να μιλήσουν για την πορεία του προγράμματος, το οποίο οδεύει στο τέλος. Το βράδυ ακολούθησε αποχαιρετιστήριο πάρτι, με την συνοδεία παραδοσιακής μουσικής.

Όλα τα ωραία όμως έχουν ένα τέλος. Έτσι την Παρασκευή με τις καλύτερες εντυπώσεις, γεμάτοι με νέες, απίστευτες εμπειρίες και γνώση, πήραμε τον δρόμο της επιστροφής.