facebook  youtube  twitter  instagram 28/3/2024
chicken time diner rapsodia
ekalampaka.gr

 




Ε65: Mελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το τμήμα Καλαμπάκα-Μύκανη

Δημοσιεύθηκε από: Αντώνης Βλιώρας  05/01/2017 11:47:37
Ε65: Mελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το τμήμα Καλαμπάκα-Μύκανη
Σε διαβούλευση μέχρι και την Παρασκευή, 17 Φεβρουαρίου 2017 βρίσκεται η Mελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων (Μ.Π.Ε.) για τροποποίηση των περιβαλλοντικών όρων του τμήματος Καλαμπάκα - Εγνατία του οδικού άξονα Κεντρικής Ελλάδας (Ε65)...

Ειδικότερα η υπό διαβούλευση μελέτη αποτελεί τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για την Τροποποίηση των Εγκεκριμένων Περιβαλλοντικών Όρων (ΚΥΑ 147014/18.11.2005) του Οδικού ¶ξονα Κεντρικής Ελλάδος Ε65 στο Τμήμα Καλαμπάκα ‐ Εγνατία, υποτμήμα Χ.Θ. 137+550 ‐ 148+135 (Χ.Θ. 137+550 ‐ 148+083 εγκεκριμένης χάραξης), που χωροθετείται εντός των διοικητικών ορίων της Δ.Ε. Καλαμπάκας και της Δ.Ε. Χασίων του Δήμου Καλαμπάκας, της Περιφερειακής Ενότητας Τρικάλων της Περιφέρειας Θεσσαλίας.

Το υπό μελέτη υποτμήμα αποτελεί την αρχή του περιβαλλοντικά εγκεκριμένου τμήματος «Καλαμπάκα ‐ Εγνατία οδός» του Οδικού ¶ξονα Κεντρικής Ελλάδας (Ε65) που έχει μήκος 37,5km (Χ.Θ. 137+550 ‐ 175+000 περιβαλλοντικά αδειοδοτημένου έργου) και αφορά στην κατασκευή νέου κλειστού αυτοκινητόδρομου με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση εκατέρωθεν κεντρικής νησίδας.

Ειδικότερα, με την παρούσα μελέτη προτείνονται τροποποιήσεις στο νότιο υποτμήμα του τμήματος «Καλαμπάκα ‐ Εγνατία οδός» του Ε65, μήκους 10,6km περίπου (Χ.Θ. 137+550 ‐ 148+135 προτεινόμενης χάραξης που αντιστοιχούν στις Χ.Θ. 137+550 ‐ 148+083 της εγκεκριμένης χάραξης).

Η σκοπιμότητα των προτεινόμενων τροποποιήσεων συνοψίζεται ακολούθως.

• Το μεγάλο ύψος των επιχωμάτων του αυτοκινητόδρομου περί τη Χ.Θ. 144, πέραν των κινδύνων που δημιουργεί στην ευστάθεια των κατασκευών, επιβάλλει μεγάλο εύρος κατάληψης της οδού σε περιοχή πυκνής και υψηλής βλάστησης (πλατανόδασος). Με την περιορισμένης έκτασης μετατόπιση του άξονα βορειότερα δημιουργούνται επιχώματα και ορύγματα μικρότερου ύψους, μειώνεται το εύρος κατάληψης της οδού και περιορίζεται ο αριθμός των πλατάνων που θα χρειαστεί να κοπούν.

• Εκπονήθηκαν οι Γεωτεχνικές Μελέτες και Οριστικές Μελέτες Οδοποιίας του έργου, σύμφωνα με τις οποίες προέκυψαν τροποποιήσεις στις διαστάσεις και στις θέσεις των τεχνικών και στο παράπλευρο και κάθετο οδικό δίκτυο.

Σε ορισμένες θέσεις μειώθηκε υψομετρικά η ερυθρά του αυτοκινητόδρομου, ώστε να μειωθεί το επίχωμα.

• Τροποποιήθηκε ο Ανισόπεδος Κόμβος Γρεβενών από μορφή "τρομπέτας" σε μορφή "διαμάντι". Με δεδομένο ότι στον παραπάνω ανισόπεδο κόμβο δεν προβλέπεται η κατασκευή διοδίων, η μορφή διαμάντι είναι επιτρεπτή αφού παρέχει και την δυνατότητα της πρόσβασης ‐ αποκατάστασης του τοπικού οδικού δικτύου.

Αντικείμενο της παρούσας μελέτης αποτελεί η εκτίμηση και αξιολόγηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων του νότιου υποτμήματος του τμήματος "Καλαμπάκα ‐ Εγνατία οδός" του Ε65 από τη Χ.Θ. 137+550 έως τη Χ.Θ. 148+135, για το οποίο έχει εκδοθεί η ΚΥΑ ΕΠΟ 147014/18.11.2005.

Σημειώνεται ότι για την ανωτέρω ΚΥΑ έχει γίνει αίτηση αναστολής, που υπέβαλλαν προς το Συμβούλιο της Επικρατείας τρία τοπικά σωματεία και δύο Δήμοι της ευρύτερης περιοχής του υπό μελέτη έργου, η οποία απορρίφθηκε σύμφωνα με την υπ' αρ. 383/2012 Απόφαση της Επιτροπής Αναστολών του Συμβουλίου της Επικρατείας, καθώς δεν πιθανολογείται βλάβη που επιβάλλει την αναστολή της εκτέλεσης της προσβαλλόμενης απόφασης, ενώ λήφθηκαν υπόψη περιβαλλοντικά κριτήρια, οι περιβαλλοντικοί όροι του έργου, τα αντισταθμιστικά μέτρα, τα μέτρα περιορισμού των επιπτώσεων του έργου, και το γεγονός ότι ο άξονας Κεντρικής Ελλάδας έχει ενταχθεί στο εθνικό δίκτυο και στα διευρωπαϊκά δίκτυα, και αποτελεί έργο στρατηγικής σημασίας για τη χώρα.

Η παρούσα ΜΠΕ αφορά στο νότιο υποτμήμα του τμήματος «Καλαμπάκα ‐ Εγνατία Οδός» του αυτοκινητόδρομου Ε65 (Χ.Θ. 137+550 ‐ Χ.Θ. 148+135), και ΔΕΝ προτείνονται τροποποιήσεις στο περιβαλλοντικά αδειοδοτημένο βόρειο υποτμήμα.

Είδος και μέγεθος έργου

Το υπό μελέτη έργο, αποτελεί το νότιο υποτμήμα του περιβαλλοντικά εγκεκριμένου τμήματος «Καλαμπάκα ‐ Εγνατία» του αυτοκινητόδρομου Ε65. Η αρχή του υπό μελέτη έργου τίθεται στην Χ.Θ. 137+550 και το τέλος αυτού στην Χ.Θ. 148+135 (Χ.Θ. 137+550 ‐ 148+083 εγκεκριμένης χάραξης).

Ο Αυτοκινητόδρομος Ε65 αποτελείται από δύο λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας καθώς και από λωρίδα έκτακτης ανάγκης. Η ταχύτητα μελέτης είναι 120km/hr στα πεδινά τμήματα και 110km/hr στα ορεινά. Στο υπό μελέτη υποτμήμα η ταχύτητα μελέτης του αυτοκινητόδρομου καθορίστηκε σύμφωνα με την ΕΣΥ στα
110km/hr.

Γεωγραφική θέση και διοικητική υπαγωγή

α) Θέση έργου
Η αρχή του υπό μελέτη οδικού υποτμήματος βρίσκεται βορειοδυτικά της πόλης της Καλαμπάκας και το τέλος αυτού νότια του οικισμού Μύκανη.

β) Διοικητική υπαγωγή έργου
Το υπό μελέτη οδικό υποτμήμα, σύμφωνα με τον Ν. 3852/2010 (Α' 87), χωροθετείται εντός των διοικητικών ορίων της Δ.Ε. Καλαμπάκας και της Δ.Ε. Χασίων του Δήμου Καλαμπάκας, της Περιφερειακής Ενότητας Τρικάλων της Περιφέρειας Θεσσαλίας.



Share on Facebook Share on Twitter

Σχόλια

Δεν υπάρχουν σχόλια αυτή τη στιγμή.


Ονοματεπώνυμο:
E-mail (Δεν θα δημοσιευθεί):
Σχόλιο:
Συμπληρώστε τον κωδικό:
3T126
Αναζήτηση
Αναζήτηση για:
Κατηγορία:
Ημερομηνία (από/εώς):



ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΕΠΙΣΤΡΟΦΗ Εκτύπωση αυτής της σελίδας
 

 


booked.net


 
Προτεινόμενα άρθρα




































 


  © 2012-2024 :: ekalampaka.gr Κορυφή της σελίδας Πολιτική Απορρήτου   ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ