facebook  youtube  twitter  instagram 19/4/2024
chicken time diner rapsodia
ekalampaka.gr


 



ΔΕΙΤΕ την Τεχνική Έκθεση του έργου «ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΟΔΟΥ ΚΑΛΑΜΠΑΚΑΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΕΤΕΩΡΩΝ»

Δημοσιεύθηκε από: Αντώνης Βλιώρας  08/10/2021 11:06:59
ΔΕΙΤΕ την Τεχνική Έκθεση του έργου «ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΟΔΟΥ ΚΑΛΑΜΠΑΚΑΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΕΤΕΩΡΩΝ»

ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

Α. ΓΕΝΙΚΑ

Η παρούσα μελέτη αφορά τη διαμόρφωση της οδού Μετεώρων από την οδό Πίνδου έως την οδό Ιωαννίνων του οικισμού Καλαμπάκας του Δήμου Μετεώρων...

Η προτεινόμενη διαμόρφωση αποτελεί μέρος της μελέτης «Κυκλοφοριακές Ρυθμίσεις Άμεσης Εφαρμογής στην Κεντρική Περιοχή της πόλης της Καλαμπάκας», η οποία ανατέθηκε με την υπ' αρ. 124/25-10-2012 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Καλαμπάκας στον μελετητή Αθανάσιο Τσιάνο. Η προτεινόμενη διαμόρφωση εγκρίθηκε με την αριθμ. 184/2013 Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Καλαμπάκας.

Η οδός Μετεώρων, αν και αποτελεί είσοδο στην πόλη της Καλαμπάκας, παρουσιάζει υποβαθμισμένη αισθητικά εικόνα.

Στο επισυναπτόμενο σχέδιο παρουσιάζονται οι γεωμετρικές παρεμβάσεις για τη διαμόρφωση νησίδας τύπου «κυκλικού κόμβου», κεντρικής νησίδας-πεζοδρόμιο και χώρου στάθμευσης στην οδό Μετεώρων.

Σκοπός της, ο άρτιος σχεδιασμός των επιμέρους λειτουργικών στοιχείων, όπως των περιοχών κίνησης ή στάσης των πεζών, της κίνησης και στάθμευσης των οχημάτων, η απρόσκοπτη κυκλοφορία των πεζών και των οχημάτων και η αναβάθμιση της αισθητικής εικόνας της πόλης στην υποβαθμισμένη αισθητικά περιοχή της οδού Μετεώρων.

Η ενίσχυση της περιβαλλοντικής ποιότητας της περιοχής δε θα βελτιώσει μόνο τις άμεσες συνθήκες διαβίωσης των κατοίκων, αλλά θα συμπληρώσει την προσπάθεια αναβάθμισης της πόλης της Καλαμπάκας.

Η υφιστάμενη σήμερα κατάσταση, χαρακτηρίζεται:

• από την ανομοιομορφία των πεζοδρομίων εκατέρωθεν της οδού Μετεώρων (η μορφή της είναι αποτέλεσμα διαδοχικών επεμβάσεων οι οποίες πραγματοποιήθηκαν σε διάφορες χρονικές περιόδους), τις πολλές ανισοσταθμίες, την φθορά και την καταστροφή των πεζοδρομίων σε πολλά σημεία και

• έναν αδιαμόρφωτο κεντρικό κοινόχρηστο χώρο της οδού Μετεώρων, εμβαδού 600,00 μ2 περίπου.

Η καταστροφή των πεζοδρομίων οφείλεται είτε σε φυσική φθορά λόγω παλαιότητας είτε από εξωγενείς επεμβάσεις όπως συνδέσεις αποχέτευσης, ύδρευσης κλπ. Η φθορά των πεζοδρομίων έχει καταστήσει την επιφάνεια κυκλοφορίας του πεζοδρομίου μη λειτουργική και σε πολλά σημεία επικίνδυνη για την ασφάλεια διέλευσης των πεζών.

Επιπλέον, υπάρχει πρόβλημα προσβασιμότητας και κίνησης για τους ανθρώπους μειωμένης κινητικότητας. Η πρόταση εξομαλύνει κατά το δυνατόν αυτές τις διαφορές και δημιουργεί ενιαία επιφάνεια χρήσης από τους κατοίκους και τους επισκέπτες.

Β. ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΑΣΙΩΝ

Με τις εργασίες που προτείνονται από τη μελέτη επιτυγχάνεται ενιαία αισθητική εικόνα της οδού Μετεώρων με τις συμβαλλόμενες οδούς Ιωαννίνων και Πίνδου αλλά και με τη συνέχεια της οδού Μετεώρων (από οδό Ιωαννίνων έως Πατριάρχου Δημητρίου).

H βελτίωση της κυκλοφοριακής ροής επιτυγχάνεται με την εφαρμογή νησίδας τύπου «κυκλικού κόμβου», η οποία χωροθετείται κατάλληλα ώστε να ρυθμίζει τις κινήσεις επί της οδού Μετεώρων, ακόμη και των αναστροφών των οχημάτων που κινούνται επί της οδού Ιωαννίνων. Τα κινούμενα οχήματα επί της οδού Ιωαννίνων δεν ακολουθούν κυκλική πορεία αλλά συνεχίζουν απρόσκοπτα ευθεία πορεία.

Η οδός Μετεώρων λειτουργεί ως οδός διπλής κατεύθυνσης με διαχωρισμό ανάμεσα στα δυο ρεύματα κυκλοφορίας μέσω ειδικής γεωμετρικής παρέμβασης με νέα νησίδα.

Ειδικότερα προτείνονται:

Οριζοντιογραφικές αλλαγές με κατάλληλες επεκτάσεις πεζοδρομίων τοπικά για την χωροθέτηση των θέσεων στάθμευσης αλλά και διαμόρφωση κεντρικής νησίδας με πεζοδρόμιο και στάθμευση υπό γωνία, αμφίπλευρα.

Για την υλοποίηση της προτεινόμενης διαμόρφωσης οι εργασίες που απαιτούνται αφορούν σε απλές εργασίες οδοποιίας, όπως κατασκευές επεκτάσεων πεζοδρομίων με τις αντίστοιχες νέες κρασπεδώσεις.

Ειδικά όσον αφορά τις νέες επιφάνειες πεζοδρομίων που θα αντικαταστήσουν υφιστάμενες επιφάνειες ασφάλτου, θα είναι σε επαφή με τα υφιστάμενα πεζοδρόμια, αποτελώντας ουσιαστικά επεκτάσεις των πεζοδρομίων αυτών. Η υψομετρική διαφορά των νέων πεζοδρομίων και της νησίδας, από τα υφιστάμενα υψόμετρα ασφάλτου μπορεί να είναι κατ' εξαίρεση 0,10 μ, με κλίση πεζοδρομίων 1% προς την άσφαλτο. Σε περίπτωση που οι κλίσεις των νέων επιφανειών από τα νέα πεζοδρόμια προς τα υφιστάμενα είναι αντίθετες από τις κλίσεις των υφιστάμενων πεζοδρομίων, δημιουργώντας χαμηλά σημεία κατά μήκος των κρασπέδων των υφιστάμενων πεζοδρομίων, τότε προτείνεται, για την επίτευξη ομαλής απορροής των ομβρίων των νέων επιφανειών και των υφιστάμενων πεζοδρομίων, η καθαίρεση των υφιστάμενων κρασπέδων και η αντικατάστασή τους με σχαρωτό κανάλι, πλάτους 0,25 μ και βάθους 0,15 μ.

Η επιφάνεια του καταστρώματος των χώρων στάθμευσης θα έχει την ίδια στάθμη με το υφιστάμενο κατάστρωμα κυκλοφορίας.

Όπου υπάρχουν φρεάτια απορροής ομβρίων, αυτά θα υπερυψωθούν κατάλληλα ή θα συνδεθούν με νέα φρεάτια σε επίκαιρα σημεία όπου διατηρούνται τα υφιστάμενα κράσπεδα λίγο πριν τις εφαρμοζόμενες επεκτάσεις πεζοδρομίων. Η κατασκευή των επεκτάσεων των πεζοδρομίων θα γίνει με τη χρήση προκατασκευασμένων κρασπέδων, υπόβαση από κοκκώδες υλικό ποιότητας 3Α και βάση από ελαφρά οπλισμένο σκυρόδεμα πάχους 0,10 μ. Η επιφανειακή στρώση θα αποτελείται από κυβόλιθους 10 * 10 * 6 που θα εδράζονται σε στρώση άμμου πάχους 3 εκ.

Επίσης προβλέπεται ανακατασκευή των υπαρχόντων πεζοδρομίων αριστερά και δεξιά της οδού Μετεώρων τα οποία πλακοστρώνονται με κυβόλιθους χρωματικής απόχρωσης γκρι και ίδιων διαστάσεων (0,10x0,10x0,06 m), σύμφωνα με τα σχέδια της μελέτης. Κατασκευάζεται αυστηρά λωρίδα όδευσης τυφλών και ράμπες για ΑΜΕΑ. H υπόβαση της επίστρωσης κατασκευάζεται με σκυρόδεμα C12/15. Το ρείθρο κατασκευάζεται με σκυρόδεμα C16/20. Τα υλικά κατασκευής του πεζοδρομίου εξασφαλίζουν αντιολισθηρότητα, ομοιογένεια, σταθερότητα, αντοχή στη χρήση και τις καιρικές συνθήκες, μικρή αντανακλαστικότητα και ευκολία στον καθαρισμό και την συντήρηση τόσο σε συνήθεις συνθήκες χρήσης όσο και σε εξαιρετικές καιρικές συνθήκες (βροχή, χιόνι, παγετός κλπ.).

Η λωρίδα όδευσης τυφλών κατασκευάζεται με πλάκες πλάτους 0,30 μ διαφορετικής υφής και χρώματος από το δάπεδο του πεζοδρομίου και αποβλέπει στην προειδοποίηση για αλλαγή επιπέδου ή για την ύπαρξη εμποδίων ή κινδύνου μέσα στη ζώνη όδευσης των πεζών.

Τα υπάρχοντα παλαιωμένα σιδηρά καλύμματα φρεατίων και οι εσχάρες υδροσυλλογής, θα αντικατασταθούν με νέα από ελατό χυτοσίδηρο.

Β1. ΗΛΕΚΤΡΟΦΩΤΙΣΜΟΣ

Ο φωτισμός της περιοχής σήμερα θεωρείται ανεπαρκής και προβλέπεται εγκατάσταση δικτύου οδοφωτισμού με φωτιστικά τύπου LED όμοια με τα υπάρχοντα φωτιστικά της οδού Τρικάλων. Κατά μήκος των πεζοδρομίων εκατέρωθεν της οδού και κατά μήκος της κεντρικής νησίδας, θα κατασκευαστεί αγωγός ηλεκτροφωτισμού και θα τοποθετηθούν φωτιστικά σώματα. Οι σωληνώσεις της εγκατάστασης θα είναι υπόγειες σε βάθος 70-80 cm. Τα καλώδια που θα οδεύουν στο έδαφος μέσα στις σωλήνες θα είναι ανθυγρά, τύπου ΝΥΥ 3X4 mm2 ενώ τα καλώδια που θα συνδέουν τα ακροκιβώτια των ιστών με τα φωτιστικά θα είναι τύπου ΝΥΜ 3 Χ 1,5 mm2 Οι εγκαταστάσεις θα περιγραφούν αναλυτικά στο Περιγραφικό Τιμολόγιο της μελέτης.

Τα εν λόγω φωτιστικά τοποθετούνται στις θέσεις που φαίνονται στα σχέδια και εξασφαλίζουν εντάσεις φωτισμού στα όρια των σχετικών προδιαγραφών.

Η ηλεκτροδότηση θα γίνει από τριφασικό μετρητή (παροχή ΔΕΗ Νο 1) που υπάρχει σε πίλαρ στην συμβολή των οδών Μετεώρων και Ιωαννίνων.

Για την εκτέλεση των ανωτέρω εργασιών απαιτούνται ενδεικτικά κι όχι περιοριστικά, εκσκαφές και καθαιρέσεις, αποξήλωση των υφιστάμενων κρασπέδων και ρείθρων, τομές με ασφαλτοκόπτη, διαστρώσεων κυβόλιθων, πλακοστρώσεων, υποβάσεων, μπετοστρώσεων, πρόχυτων κρασπέδων με πρόσθεση αντίστοιχων στοιχείων στερέωσης του κρασπέδου στο σκυρόδεμα κλπ., κατασκευή βάσης 10 εκ. από σκυρόδεμα C12/15, επίστρωση με διάφορα κάθε φορά υλικά, διαμόρφωση όδευσης τυφλών και ραμπών για ΑΜΕΑ, αντικατάσταση φθαρμένων φρεατίων ή εσχάρων με ταυτόχρονη υψομετρική προσαρμογή τους κ.ά.

Επισημαίνεται ότι τα πλεονάζοντα προϊόντα εκσκαφής (Γ & ΗΜ. & ΒΡΑΧΩΔΗ) θα μεταφερθούν σε κατάλληλες θέσεις της περιοχής της εργολαβίας που θα υποδειχθούν από την Υπηρεσία ενώ, τα διαχειρίσιμα καθαιρεθέντα απόβλητα (τσιμεντοσκυροδέματα) θα μεταφερθούν στον τόπο διαχείρισής τους (λατομείο Χατζηγάκη).

Γ. ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΩΝ ΓΙΑ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΩΝ

Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 137.096,77 € για εργασίες και αναθεώρηση, προβλέπεται πρόσθετη δαπάνη για Φ.Π.Α. 32.903,23 €.

Συνολική δαπάνη του έργου είναι 170.000,00 €.

Δ. ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ

Το έργο θα χρηματοδοτηθεί από το ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ 2014-2020 (ΠΑΑ 2014-2020).

Ε. ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ - ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ

Όλες οι εργασίες θα γίνουν έντεχνα σύμφωνα με τα οριζόμενα στα αντίστοιχα άρθρα του τιμολογίου και στα συμβατικά τεύχη της μελέτης, τις ισχύουσες 440 Ελληνικές Τεχνικές Προδιαγραφές (ΕΤΕΠ), τις Τεχνικές Προδιαγραφές που αφορούν φάσμα εργασιών των ΝΕΤ που δεν καλύπτονται από τις ΕΤΕΠ και άρα ισχύουν, τον κανονισμό σκυροδέματος, της ισχύουσας νομοθεσίας περί εκτέλεσης Δημοτικών και Κοινοτικών Έργων και τις έγγραφες ή προφορικές εντολές της Διευθύνουσας Υπηρεσίας.

Ισχύει η υπ' αριθμ. ΔΙΠΑΔ/ΟΙΚ/273/17-7-2012 απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 2221Β/30-7-2012 με θέμα «Έγκριση τετρακοσίων σαράντα (440) Ελληνικών Τεχνικών Προδιαγραφών (ΕΤΕΠ), με υποχρεωτική εφαρμογή σε όλα τα Δημόσια Έργα». Οι ΕΤΕΠ είναι αναρτημένες στην ιστοσελίδα της ΓΓΔΕ (www.aade.ar) υπό μορφή αρχείων .pdf με εμφανές υδατογράφημα της ΓΓΔΕ και αποτελούν επίσημα εγκεκριμένο κείμενο της παρούσας μελέτης.

Ισχύει η ΚΥΑ ΥΠΑΝ-ΥΠΥΜΕΔΙ με αριθμ. 6690 όπως δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 1914Β/15- 6-2012 σύμφωνα με την οποία τα προϊόντα που διακινούνται ή διατίθενται για χρήση στις δομικές κατασκευές στην Ελληνική Επικράτεια οφείλουν να συμμορφώνονται με τα αντίστοιχα για κάθε προϊόν Εναρμονισμένα Ευρωπαϊκά Πρότυπα που έχουν μεταφερθεί στο Ελληνικό Σύστημα Τυποποίησης (hEN) και φέρουν τη σήμανση CE.

Ο ανάδοχος οφείλει να γνωρίζει αν στην περιοχή του έργου υπάρχουν διάφορα δίκτυα υπόγεια ή υπέργεια και οφείλει να φροντίζει για την προστασία τους.

Το έργο θα εκτελεστεί σύμφωνα με τις παρακάτω διατάξεις:

- Τον ν. 4412/2016 «Δημόσιες Συμβάσεις Έργων, Προμηθειών και Υπηρεσιών (προσαρμογή στις Οδηγίες 201/24/Ε και 2014/25/ΕΕ)» (Α' 147),

- Των άρθρων 80-110 ν. 3669/2008 (Α' 116) «Κύρωση της Κωδικοποίησης της νομοθεσίας κατασκευής δημοσίων έργων» (ΚΔΕ),

- του ν. 4278/2014 (Α'157) και ειδικότερα το άρθρο 59 «Άρση περιορισμών συμμετοχής εργοληπτικών επιχειρήσεων σε δημόσια έργα»,

- του ν. 4270/2014 (Α' 143) «Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας (ενσωμάτωση της Οδηγίας 2011/85/ΕΕ) - δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις», όπως ισχύει

- του ν. 4250/2014 «Διοικητικές Απλουστεύσεις - Καταργήσεις, Συγχωνεύσεις Νομικών Προσώπων και Υπηρεσιών του Δημοσίου Τομέα-Τροποποίηση Διατάξεων του π.δ. 318/1992 (Α'161) και λοιπές ρυθμίσεις» (Α' 74 ) και ειδικότερα το άρθρο 1 αυτού,

- του ν. 4129/2013 (Α' 52) «Κύρωση του Κώδικα Νόμων για το Ελεγκτικό Συνέδριο».

- του άρθρου 26 του ν.4024/2011 (Α 226) «Συγκρότηση συλλογικών οργάνων της διοίκησης και ορισμός των μελών τους με κλήρωση»,

- του ν. 4013/2011 (Α' 204) «Σύσταση ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων και Κεντρικού Ηλεκτρονικού Μητρώου Δημοσίων Συμβάσεων...» .

- Τις παραμένουσες σε ισχύ διατάξεις του Ν. 3669/08 «Κύρωση της Κωδικοποίησης της νομοθεσίας κατασκευής δημοσίων έργων» (ΚΔΕ), τις διατάξεις του Ν. 1642/86 για το Φ.Π.Α. (Φ.Ε.Κ. Α' 25/86)

Τις σε εκτέλεση των ανωτέρω διατάξεων εκδοθείσες κανονιστικές πράξεις και τις λοιπές διατάξεις που αναφέρονται ρητά ή απορρέουν από τα οριζόμενα στα συμβατικά τεύχη της παρούσας εργολαβίας και γενικότερα κάθε διάταξη (Νόμος, Π.Δ., Υ.Α.) και ερμηνευτική εγκύκλιος που διέπει την ανάθεση και εκτέλεση του παρόντος έργου, έστω και αν δεν αναφέρονται ρητά παραπάνω.

Από τα παραπάνω εν ισχύ εθνικά κανονιστικά κείμενα (Υπουργικές Αποφάσεις, Εγκύκλιοι, Προδιαγραφές κ.λπ.) ισχύουν όσα δεν έρχονται σε αντίθεση με τις εγκριθείσες ΕΤΕΠ ή δεν περιλαμβάνονται στο θεματολόγιο αυτών, υπό την προϋπόθεση ότι δεν έρχονται σε αντίθεση με τα Εναρμονισμένα Ευρωπαϊκά Πρότυπα (hEN) που έχουν θεσπισθεί με τις σχετικές ΚΥΑ.



Share on Facebook Share on Twitter

Σχόλια

Δεν υπάρχουν σχόλια αυτή τη στιγμή.


Ονοματεπώνυμο:
E-mail (Δεν θα δημοσιευθεί):
Σχόλιο:
Συμπληρώστε τον κωδικό:
Q1LOY
Αναζήτηση
Αναζήτηση για:
Κατηγορία:
Ημερομηνία (από/εώς):



ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΕΠΙΣΤΡΟΦΗ Εκτύπωση αυτής της σελίδας
 

 
booked.net


 
Προτεινόμενα άρθρα










































 


  © 2012-2024 :: ekalampaka.gr Κορυφή της σελίδας Πολιτική Απορρήτου   ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ