facebook  youtube  twitter  instagram 25/1/2025
chicken time diner rapsodia
ekalampaka.gr



 



ΑΥΤΟΣ ο κυκλικός κόμβος στην είσοδο της Καλαμπάκας (πλησίον γραμμών ΟΣΕ) προβλέπεται σε μελέτη οδοποιίας Ε.Ο. Τρικάλων-Καλαμπάκας

Δημοσιεύθηκε από: Αντώνης Βλιώρας  15/11/2024 10:50:47
ΑΥΤΟΣ ο κυκλικός κόμβος στην είσοδο της Καλαμπάκας (πλησίον γραμμών ΟΣΕ) προβλέπεται σε μελέτη οδοποιίας Ε.Ο. Τρικάλων-Καλαμπάκας

Σας παραθέτουμε στοιχεία και πληροφορίες για τη μελέτη οδοποιίας της Ε.Ο. Τρικάλων – Καλαμπάκας που αφορά στη βελτίωση του οδικού τμήματος από τον κυκλικό κόμβο Δέλτα Καλαμπάκας (Χ.Θ. 2+880) έως την ισόπεδη σιδηροδρομική διάβαση του ΟΣΕ εντός της πόλης της Καλαμπάκας (περί τη Χ.Θ. 19+560), μήκους περί τα 16,20km του τμήματος της Ε.Ο.6 Τρίκαλα – Καλαμπάκα.

Στο πλαίσιο της μελέτης του συγκοινωνιακού έργου θα μελετηθεί η μετατροπή πέντε (5) ισόπεδων τετρασκελών κόμβων (Ι/Κ) που έχουν ρύθμιση με φωτεινή σηματοδότηση σε κόμβους κυκλικής κίνησης (Κ3), καθώς και ο κυκλικός κόμβος Εισόδου Καλαμπάκας στην περιοχή που η εθνική οδός προβλέπεται να συνδεθεί με την προβλεπόμενη περιμετρική οδό του σχεδίου πόλης της Καλαμπάκας. 

Το έργο που θα προκύψει από την εν θέματι μελέτη είναι η ολοκλήρωση του άξονα Τρίκαλα – Καλαμπάκα της Ε.Ο.6 με την ολοκλήρωση της κατασκευής δικτύου παραπλεύρων οδών και τη βελτίωση του υφιστάμενου οδικού τμήματος και τον επανασχεδιασμό των ισόπεδων κόμβων σε κόμβους κυκλικής μορφής.

Βασικά στοιχεία του έργου

Το έργο ξεκινάει από το πέρας (Χ.Θ. 3+080) του υφιστάμενου κόμβου Δέλτα Καλαμπάκας ο οποίος αναπτύσσεται περί την Χ.Θ. 2+880 της Εθνικής Οδού Τρικάλων – Καλαμπάκας. Ο κόμβος αυτός κατασκευάστηκε πρόσφατα και είναι μορφής κυκλικού κόμβου με δύο λωρίδες κυκλοφορίας. 

Η Εθνική Οδός προτείνεται να ανακατασκευαστεί στις περιοχές των προτεινόμενων ισόπεδων κυκλικών κόμβων και να διαπλατυνθεί και διαμορφωθεί ως οδός με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και διαχωρισμένο οδόστρωμα από Χ.Θ. 14+250 έως Χ.Θ. 19+470 ((είσοδος πόλης Καλαμπάκας). Τμήμα περί τη Γέφυρα ρ.Περιστέρας έχει ήδη διαμορφωθεί με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και διαχωρισμένο οδόστρωμα. 

Στο σύνολο της Ε.Ο. σχεδιάζεται ως οδός κλειστού τύπου. 

Στο τμήμα από τον κόμβο Δέλτα Καλαμπάκας έως τον κόμβο Ράξας διατηρείται η υφιστάμενη διατομή της Εθνικής οδού, σύμφωνα και με τον Φ.τ.Ε, και ορίζεται με 2+2 λωρίδες κυκλοφορίας (3,25+3,50μ ανά κατεύθυνση) και ενιαίο οδόστρωμα. Η πλευρική διαχωριστική νησίδα μεταξύ κύριας οδού και παράπλευρης οδού ανακατασκευάζεται με παράλληλη αφαίρεση του οδοφωτισμού στις περιοχές εκτός κόμβων και τοποθέτηση αμφίπλευρου στηθαίου με αντιθαμβωτικά πετάσματα.

Στο τμήμα από τον κόμβο Ράξας και έως την ισόπεδη σιδηροδρομική διάβαση του ΟΣΕ εντός της πόλης της Καλαμπάκας (περί τη Χ.Θ. 19+560), η διατομή της Ε.Ο. διαμορφώνεται ως διατομή τύπου γ4ν* με 2+2 λωρίδες κυκλοφορίας, αμφίπλευρο στηθαίο στην κεντρική νησίδα και μονόπλευρο στις οριογραμμές.

Στην παρούσα μελέτη και σε συμφωνία και με τον Φ.τ.Ε επιλέχθηκε, οι κόμβοι της κύριας οδού να είναι μορφής κυκλικού κόμβου, οι οποίοι θεωρούνται με βάση την βιβλιογραφία ασφαλέστεροι από άλλες μορφές Ισόπεδων Διασταυρώσεων: μειώνουν τις σχετικές ταχύτητες των εμπλεκομένων οχημάτων και οδηγούν ευκολότερα προς κάθε προορισμό.

Οι κόμβοι που προτείνονται ως κυκλικοί κόμβοι, σε αντικατάσταση υφιστάμενων σηματοδοτούμενων κόμβων είναι: ο Ι.Κ. Κεφαλόβρυσου, ο Ι.Κ. Ράξας, ο Ι.Κ. Βασιλικής, ο Ι.Κ. Αγίων Θεοδώρων, και ο Ι.Κ. Θεόπετρας.

Ο Ι.Κ. Βασιλικής τοποθετείται σε διαφορετική θέση από τον υφιστάμενο σηματοδοτούμενο για λόγους απαλλοτρίωσης και αποφυγής τροποποίησης του ρυμοτομικού σχεδίου Βασιλικής. Επίσης προτείνεται ο κυκλικός κόμβος Εισόδου Καλαμπάκας στη θέση που η εθνική οδός προβλέπεται να συνδεθεί με την προβλεπόμενη περιμετρική οδό του σχεδίου πόλης της Καλαμπάκας.

Πρόσθετα, προβλέπονται κατά θέσεις είσοδοι-έξοδοι από και προς το παράπλευρο δίκτυο για την καλύτερη εξυπηρέτηση των παρόδιων επιχειρήσεων και λαμβάνοντας υπόψη τον περιαστικό χαρακτήρα της περιοχής.

Δεδομένων των υψηλών ταχυτήτων που μπορούν να αναπτυχθούν επί της Ε.Ο. προτείνεται η τοποθέτηση διαχωριστικών νησίδων στην ευρύτερη περιοχή του κάθε κόμβου ώστε αυτός να γίνεται ευκολότερα αντιληπτός και να διαμορφώνεται μεταβατικό τμήμα για την σταδιακή μείωση της ταχύτητας προσέγγισης σε αυτόν.

υφιστάμενη κατάσταση


προτεινόμενη παρέμβαση ΙΚ ΕΙΣΟΔΟΥ ΚΑΛΑΜΠΑΚΑΣ
(Διέπεται από την ΑΕΠΟ με α.π.140280/28-6-2005, αλλά δεν έχει κατασκευαστεί, και προτείνεται μέσω της παρούσας η τροποποίηση της μορφής του σε πεντασκελή κυκλικό κόμβο)



Share on Facebook Share on Twitter

Σχόλια

Δεν υπάρχουν σχόλια αυτή τη στιγμή.


Ονοματεπώνυμο:
E-mail (Δεν θα δημοσιευθεί):
Σχόλιο:
Συμπληρώστε τον κωδικό:
J7FH6
Αναζήτηση
Αναζήτηση για:
Κατηγορία:
Ημερομηνία (από/εώς):



ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΕΠΙΣΤΡΟΦΗ Εκτύπωση αυτής της σελίδας
 

 



booked.net


 
Προτεινόμενα άρθρα













































 


  © 2012-2025 :: ekalampaka.gr Κορυφή της σελίδας Πολιτική Απορρήτου   ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ