Η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Θεσσαλίας - Στ. Ελλάδας ακύρωσε την αποφαση της Οικονομικής Επιτροπής του δήμου μας για τη 12ετή παραχώρηση του δημοτικού ηλεκτροφωτισμού, λόγω αναρμοδιότητας και παράβασης νόμου.
Ειδικότερα αναφέρεται χαρακτηριστικά στο σκεπτικό της απόφασης:
για την αναρμοδιότητα:
• «δεν στοιχειοθετείται επαρκώς και ακλόνητα η νόμιμη και σαφής αρμοδιότητα της Οικονομικής Επιτροπής να προβεί στη λήψη της απόφασης, με αποτέλεσμα αυτό να συνιστά αναρμοδιότητα οργάνου στη λήψη της απόφασης»
• «στο άρθρο 72 του Ν.3852/2010 δεν υπάρχει ρητώς προσδιοριζόμενη απονεμημένη αρμοδιότητα προς την Οικονομική Επιτροπή περί εκχώρησης μέρους ανταποδοτικών τελών (βάσει του άρθρου 43 Ν.4257/2014) προς εξασφάλιση Συμβάσεων Ενεργειακής Απόδοσης, καθώς και περί σύστασης ειδικού καταπιστευτικού (δεσμευμένου) λογαριασμού σε πιστωτικό ίδρυμα, στον οποίο θα κατατίθενται οι εκχωρούμενες απαιτήσεις για την υλοποίηση του έργου των συμβάσεων, κατά συνέπεια οι αρμοδιότητες αυτές ανήκουν στο γενικό αποφασιστικό πλαίσιο και ασκούνται μόνο από το Δημοτικό Συμβούλιο, όπως ορίζουν οι διατάξεις της παρ.1 του άρθρου 65 του Ν.3852/2010. Ως εκ τούτου προκύπτει σαφή αναρμοδιότητα ως προς τα σκέλη αυτά της απόφασης και άρα αυτή καθίσταται και ως προς αυτά, μη σύννομη»
• «αποκλειστικώς αρμόδιο όργανο να αποφασίσει για την ανάγκη και το συμφέρον της επιλογής μιας έγκρισης σύναψης δανείου ή την απόρριψή της, είναι το Δημοτικό Συμβούλιο, ενώ η Επιτροπή μόνο εισηγείται ως προς αυτό. Κατά συνέπεια, τεκμαίρεται εκ νέου σαφή υπέρβαση αρμοδιότητας που συνιστά επαρκή και ισχυρό λόγο ακύρωσης της ληφθείσας απόφασης»
για την παράβαση νόμου:
• «Επειδή τέλος, στο σκέλος -(6)- της απόφασης αναφέρεται ότι έχουν δημιουργηθεί Κ.Α.Εξόδων: (i) 20- 6279.003 για την ενεργειακή αναβάθμιση-αυτοματοποίηση του συστήματος ηλεκτροφωτισμού κοινόχρηστων χώρων, (ii) 20-6279.004 για την παροχή υπηρεσιών ανεξάρτητου συμβούλου υποστήριξης του Δήμου. Επειδή όμως στον υποβληθέντα και εγκριθέντα προϋπολογισμό οικ. έτους 2023 του Δήμου Μετεώρων δεν υφίστανται οι ανωτέρω Κ.Α.Εξόδων, η έλλειψη των οποίων σε συνδυασμό με τις διατάξεις του άρθρου 158 (παρ.6) του Ν.3463/2006 (…) αποτελεί διακωλυτικό λόγο έναρξης της όποιας διαγωνιστικής διαδικασίας και συνιστά παράβαση νόμου κατά τις προαναφερθείσες διατάξεις.»
|