Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Π. Σκουρλέτης με σημερινή του απόφαση ενέκρινε τους περιβαλλοντικούς όρους και περιορισμούς για την κατασκευή και λειτουργία της ηλεκτροκίνησης της υφιστάμενης ανακαινισμένης μονής σιδηροδρομικής γραμμής...
που ξεκινά από τον Παλαιοφάρσαλο (Σταυρός Φαρσάλων) και καταλήγει στην Καλαμπάκα (Χ. Θ: 60+000-141+000) και είναι συνολικού μήκους περίπου 80 χλμ. Το έργο διοικητικά ανήκει στην Περιφέρεια Θεσσαλίας και διέρχεται τις Περιφερειακές Ενότητες Λάρισας, Καρδίτσας και Τρικάλων. Το συγκεκριμένο σιδηροδρομικό τμήμα συνδέει το κύριο σιδηροδρομικό δίκτυο (Αθηνών – Θεσσαλονίκης - εξωτερικού) µε το σύνολο του δυτικού Θεσσαλικού κάμπου. Φορέας του έργου είναι η ΕΡΓΑ ΟΣΕ Α.Ε. ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΟΥ Το έργο της ηλεκτροκίνησης αφορά στην εγκατάσταση αγωγού ρεύματος πάνω από τη γραμμή, αναρτημένου από ειδικούς μονωμένους βραχίονες (κονσόλες) στερεωμένων επί ιστών, οι οποίοι τοποθετούνται ανά τακτές αποστάσεις παρά την γραμμή (συνήθως ανά 60-65 m) και σε απόσταση έως περίπου 3 μέτρων από τον άξονα αυτής, δηλαδή εντός του υφιστάμενου ορίου απαλλοτρίωσης του ΟΣΕ επί του υφιστάμενου καταστρώματος της γραμμής παραπλεύρως των σκύρων. Το έργο των συστημάτων της σηματοδότησης, ETCS Level-1 και τηλεδιοίκησης για τον έλεγχο και την ρύθμιση της κυκλοφορίας, συνίσταται στην τοποθέτηση καναλιών και υπόγειων καλωδίων κατά μήκος και παραπλεύρως της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής καθώς και εξοπλισμού επί γραμμής (φωτοσήµατα, κυκλώματα γραμμής ή/και μετρητές αξόνων, ηλεκτροκίνητα χειριστήρια αλλαγών τροχιάς κλπ). Το υποσύστημα γραμμής ETCS αποτελείται από τις Ηλεκτρονικές Μονάδες Γραμμής (LEU µε τη διεπαφή µε τα εξωτερικά στοιχεία του συστήματος σηματοδότησης), ραδιοφάρους σταθερούς και μεταβλητούς (fix and switchable). Ο κύριος εξοπλισμός του έργου της Ασύρματης Φωνητικής Επικοινωνίας GSM-R που θα εγκατασταθεί κατά μήκος της γραμμής και εντός του εύρους αυτής, είναι οι σταθμοί βάσης (BTS), οι οποίοι αποτελούνται από τα εξής μέρη: • οικίσκοι βάσεων σταθμών, οριζόντιων διαστάσεων 1,5 µ.Χ1,5 µ. • τροφοδοσία • ιστοί κεραιών • κεραίες, μέσου ύψους 10µ. Η ισχύς των σταθμών βάσης είναι χαμηλή, περίπου 30-60 Watts. Ο υποσταθμός ηλεκτροκίνησης (Υ/Σ) Τρικάλων που πρόκειται να κατασκευαστεί για τη λειτουργία του έργου χωροθετείται στην περιοχή της Βασιλικής (πλησίον της Καλαµπάκας). Σε συνέχεια της υπ’ αριθµ. 22032/12-8-2014 (26 σχετικό της παρούσας) γνωμοδότησης του Ανεξάρτητου Διαχειριστή Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (Α∆ΜΗΕ) περί της θέσης του νέου υποσταθμού ηλεκτροκίνησης του έργου επιλέχθηκε η νότια, γειτονική εναλλακτική θέση στη Χ.Θ. 67+080 (οικόπεδο 2), αντί του όμορου οικοπέδου 1 (Χ.Θ.67+227) που προτείνεται στην ΜΠΕ. Η έκταση που καταλαμβάνει ο Υ/Σ Τρικάλων είναι περίπου 20 στρέμματα. Επίσης προβλέπεται η εγκατάσταση τεσσάρων (4) νέων πυλώνων της ∆ΕΚ για την γραμμή σύνδεσης του Υ/Σ µε το υφιστάμενο δίκτυο 150 kV της ∆ΕΗ. Ο υποσταθμός διαθέτει τυποποιημένο κτίριο από οπλισμένο σκυρόδεμα που στεγάζει τον ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό των δευτερευόντων κυκλωμάτων χειρισμού, ελέγχου, προστασίας και μέτρησης και περιλαμβάνει και στοιχειωδώς εξοπλισμένο εργαστήριο για την αντιμετώπιση μικροεπισκευών. Για την πρόσβαση στη θέση του Υ/Σ απαιτείται η λειτουργική αναβάθμιση (χωρίς δια πλάτυνση) υφιστάμενης αγροτικής οδού μήκους 600 µ. Δείτε ΕΔΩ την απόφαση.
|