facebook  youtube  twitter  instagram 23/4/2024
chicken time diner rapsodia
ekalampaka.gr


 



Εγκρίθηκε από την Περιφέρεια Θεσσαλίας η ΜΠΕ του έργου «Ηλεκτροκίνηση σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα»

Δημοσιεύθηκε από: Αντώνης Βλιώρας  17/10/2014 14:05:07
Εγκρίθηκε από την Περιφέρεια Θεσσαλίας η ΜΠΕ του έργου «Ηλεκτροκίνηση σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα»
Την Τρίτη 16/10 συνεδρίασε το Περιφερειακό Συμβούλιο Θεσσαλία. Στα θέματα της ημερήσιας διάταξης συμπεριλαμβανόταν και η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου «Ηλεκτροκίνηση σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλος - Καλαμπάκα»...

Μετά και τη θετική εισήγηση του Θεματικού Αντιπεριφερειάρχη Περιβάλλοντος, Υδροοικονοµίας, Χωρικού Σχεδιασµού και Πολιτικής Γης, Δεσπόπουλου Κωνσταντίνου, η μελέτη εγκρίθηκε.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

Πρόκειται για σιδηροδρομικό έργο και αφορά στην εφαρµογή συστήματος ηλεκτροκίνησης µε μονοφασικό εναλλασσόμενο ρεύμα 25 kV/50Hz, στην ανακαινισμένη σιδηροδρομική γραμμή Παλαιοφάρσαλος- Καλαμπάκα που έχει συνολικό μήκος 80 χλµ. περίπου. Διοικητικά ανήκει στην περιφέρεια Θεσσαλίας και διέρχεται τις περιφερειακές ενότητες Λάρισας, Καρδίτσας και Τρικάλων.

Γενικά το υπό εξέταση σιδηροδρομικό τμήμα στο οποίο και µελετάται η ηλεκτροκίνηση συνδέει το κύριο σιδηροδροµικό δίκτυο (Αθηνών – Θεσσαλονίκης - εξωτερικού) µε το σύνολο του δυτικού Θεσσαλικού κάμπου.

ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ ΘΕΣΗ

Το έργο διέρχεται από τους Νομούς Λαρίσης, Καρδίτσας και Τρικάλων. Η αρχή του έργου βρίσκεται στο Σταθµό Παλαιοφάρσαλος και το τέλος στο Σταθµό Καλαμπάκα. Το έργο είναι χωροθετηµένο σε περιοχή µε πεδινό και τοπικά λοφώδες ανάγλυφο.

Τμήμα της περιοχής µελέτης και συγκεκριμένα περιοχή της Καλαµπάκας βρίσκεται εντός βιότοπων NATURA. Οι βιότοποι αυτοί είναι: α) Αντιόχεια Όρη-Μετέωρα και β) Ποταµός Πηνειός – Αντιχάσια Όρη. Το τµήµα της µελέτης που διέρχεται από τις περιοχές Natura 2000 είναι από το σηµείο Χ.Θ. 73+000 της χάραξης έως το τέλος του έργου στην Χ.Θ. 80+000.

Η χωροθέτηση του προτεινόµενου υποσταθµού έλξης (SST) είναι στην περιοχή των Τρικάλων και συγκεκριµένα στην Χ.Θ. 67+227 σε οικόπεδο έκτασης περίπου 21 στρεμμάτων. Η προτεινόµενη θέση του υποσταθµού είναι εκτός περιοχής δικτύου Natura 2000.

Το έργο εκτελείται κυρίως εντός της ήδη πραγματοποιθείσας ζώνης απαλλοτρίωσης, οπότε δεν θα έχει ουσιαστικές επιπτώσεις στις χρήσεις γης.

ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

Η ηλεκτροκίνηση της σιδηροδροµικής γραµµής στο τµήµα Παλαιοφάρσαλος- Καλαµπάκα συντελεί στη µείωση των ρύπων στις περιοχές που διασχίζει, την οικονοµικότερη κίνηση και συντήρηση των συρµών, τη δυνατότητα έλξης βαρέων εµπορικών συρµών και στη µείωση του χρόνου µεταφοράς λόγω ανάπτυξης υψηλότερων ταχυτήτων.

Η εισαγωγή σύγχρονων συστηµάτων σηµατοδότησης / τηλεδιοίκησης και η αυτοµατοποίηση της διαχείρισης της κυκλοφορίας συµβάλλει στην αύξηση ασφάλειας - αφού εξαρτάται λιγότερο από τον ανθρώπινο παράγοντα - αλλά και στην µείωση του κόστους λειτουργίας.

Τέλος η κατασκευή υποσταθµού έλξης είναι αναγκαία για το σύνολο των µελλοντικών αναγκών τροφοδοσίας των σιδηροδρόµων για το τµήµα Παλαιοφάρσαλος – Καλαµπάκα ώστε να µην παρατηρούνται φαινόµενα πτώσης τάσης και άλλες δυσλειτουργίες του συστήµατος.

Το οικόπεδο (αγροτεµάχιο) στο οποίο προτείνεται να κατασκευαστεί ο υποσταθµός έλξης (SST) είναι στην περιοχή των Τρικάλων και συγκεκριµένα στην Χ.Θ. 67+227 και έχει έκταση περίπου 21 στρέµµατα. Η Υπηρεσία µας προέβη σε αυτοψία στην εν λόγω προτεινόµενη θέση και συµφωνεί µε αυτήν.



Share on Facebook Share on Twitter

Σχόλια

Δεν υπάρχουν σχόλια αυτή τη στιγμή.


Ονοματεπώνυμο:
E-mail (Δεν θα δημοσιευθεί):
Σχόλιο:
Συμπληρώστε τον κωδικό:
X3SU2
Αναζήτηση
Αναζήτηση για:
Κατηγορία:
Ημερομηνία (από/εώς):



ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΕΠΙΣΤΡΟΦΗ Εκτύπωση αυτής της σελίδας
 

 
booked.net


 
Προτεινόμενα άρθρα









































 


  © 2012-2024 :: ekalampaka.gr Κορυφή της σελίδας Πολιτική Απορρήτου   ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ