facebook  youtube  twitter  instagram 29/3/2024
chicken time diner rapsodia
ekalampaka.gr

 




Γρηγόριος Δ. Καρπούζας - Καθηγητής Μαθηματικών: Σκέψεις - Κρίσεις - Λύσεις για τα θέματα των Μαθηματικών προσανατολισμού της Γ Λυκείου 2017

Δημοσιεύθηκε από: Αντώνης Βλιώρας  15/06/2017 11:48:47
Γρηγόριος Δ. Καρπούζας - Καθηγητής Μαθηματικών: Σκέψεις - Κρίσεις - Λύσεις για τα θέματα των Μαθηματικών προσανατολισμού της Γ Λυκείου 2017

Σκέψεις και σχόλια (τώρα που καταλάγιασε το συναίσθημα)
για τα θέματα των Μαθηματικών προσανατολισμού
της Γ Λυκείου 2017


• Οι υποψήφιοι έπρεπε να έχουν πολύ καλή γνώση της ύλης των Μαθηματικών των προηγούμενων τάξεων...

• Τα θέματα ήταν σαφώς δυσκολότερα από τα αντίστοιχα περσινά.

Δύο από τις οδηγίες του Υπουργείου για την αξιολόγηση των μαθητών του Λυκείου στα μαθηματικά είναι:

• Τα θέματα πρέπει να καλύπτουν το μεγαλύτερο δυνατό εύρος της εξεταστέας ύλης»…

• «Τα θέματα πρέπει να εξετάζουν τη δυνατότητα συνδυασμού γνώσεων, την κριτική ικανότητα και σκέψη των μαθητών»…

Αυτές οι δύο βασικές οδηγίες δεν τηρήθηκαν από τους θεματοδότες.

• Οι μεγάλοι «χαμένοι» είναι σίγουρα οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές. Ο λόγος είναι ότι τα θέματα είχαν περιορισμένο εύρος ύλης που σημαίνει ότι τεράστιος κόπος τους όλη τη χρονιά, πήγε χαμένος.

Άρα συναγωνίζονταν άνισα με τους μαθητές οι οποίοι διάβασαν ένα πολύ μικρό τμήμα ύλης.

• Για πλήρη δικαιολόγηση έπρεπε να γραφούν σε αρκετά ερωτήματα πολλές λεπτομέρειες.

• (Αυτό δε σημαίνει ότι θα μπούμε στη λογική της ελλιπούς μαθηματικής δικαιολόγησης των ερωτημάτων).

• Στους καλούς μαθητές, θα μπορούσε να δημιουργηθεί κρίση αυτοπεποίθησης, καθώς πέρναγε ο χρόνος και τα ερωτήματα δεν «έβγαιναν» . Αποτέλεσμα, το άγχος και η πίεση να πολλαπλασιάζονται.

• Δεν πρέπει να ζητάμε θέματα πολύ εύκολα ή πολύ δύσκολα. Αν θεωρήσουμε τη μαθηματική γνώση ως μία συνάρτηση, υπάρχουν τόσες και τόσες «ενδιάμεσες τιμές» που μας δίνουν την ομορφιά του μαθήματος.

Έτσι δε θα φθάναμε στην προτροπή της μάνας προς το παιδί της που είπε μετά την εξέταση «στο έλεγα εγώ να μην πάρεις το μάθημα των Μαθηματικών».

• Ας προσέξει λοιπόν η επιτροπή των θεμάτων να τηρεί τις ισορροπίες, ώστε και η επιλογή των καλυτέρων να γίνεται και οι μαθητές να «χαίρονται» τη δοκιμασία και να απολαμβάνουν τους κόπους τους.

• Τέλος οφείλουμε όλοι μας, να στηρίξουμε τα «παιδιά μας», μιλώντας τα με επιχειρήματα, για να κρατήσουν τον πόθο για την κατάκτηση της γνώσης άσβεστο μέσα τους και σε υψηλή προτεραιότητα.

Καλά αποτελέσματα με πίστη στα όνειρά σας!!!

Γρηγόριος Δ. Καρπούζας – Καθηγητής Μαθηματικών

Παρατίθενται κατωτέρω οι Λύσεις για τα θέματα των Μαθηματικών προσανατολισμού της Γ Λυκείου 2017 (και ΕΔΩ σε pdf).




Share on Facebook Share on Twitter

Σχόλια

Δεν υπάρχουν σχόλια αυτή τη στιγμή.


Ονοματεπώνυμο:
E-mail (Δεν θα δημοσιευθεί):
Σχόλιο:
Συμπληρώστε τον κωδικό:
HTDFP
Αναζήτηση
Αναζήτηση για:
Κατηγορία:
Ημερομηνία (από/εώς):



ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΕΠΙΣΤΡΟΦΗ Εκτύπωση αυτής της σελίδας
 

 


booked.net


 
Προτεινόμενα άρθρα




































 


  © 2012-2024 :: ekalampaka.gr Κορυφή της σελίδας Πολιτική Απορρήτου   ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ