facebook  youtube  twitter  instagram 29/3/2024
chicken time diner rapsodia
ekalampaka.gr

 




Ursa Trail: Το μετσοβίτικο «Μονοπάτι της Αρκούδας» μπήκε στο Ευρωπαϊκό Τοπ 15

Δημοσιεύθηκε από: Αντώνης Βλιώρας  14/04/2017 15:29:11
Ursa Trail: Το μετσοβίτικο «Μονοπάτι της Αρκούδας» μπήκε στο Ευρωπαϊκό Τοπ 15
Ανάμεσα στις κορυφαίες πεζοπορικές διαδρομές της Ευρώπης συγκαταλέγεται πλέον το μονοπάτι Ursa Trail στο Μέτσοβο, μήκους 40 χιλιομέτρων, καθώς πρόσφατα έλαβε την πιστοποίηση από την Ευρωπαϊκή Πεζοπορική Ομοσπονδία η οποία έχει δοθεί μόλις σε άλλες 15 αντίστοιχες διαδρομές σε όλη την Ευρώπη...

Η εξέλιξη αυτή αναμένεται να προσελκύσει πλήθος τουριστών, ειδικά από χώρες με κουλτούρα στον πεζοπορικό τουρισμό, όπως η Γερμανία, η Γαλλία, η Ολλανδία κ.ά.

Η πιστοποίηση ενός μονοπατιού από την Ευρωπαϊκή Πεζοπορική Ομοσπονδία αποτελεί ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο προώθησης του πεζοπορικού τουρισμού μίας περιοχής που μπορεί να συνδράμει και στην επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν. Ήδη στις άλλες δύο περιοχές της Ελλάδας που προηγήθηκαν και έλαβαν τη σχετική πιστοποίηση (Άνδρος, Μαίναλο) τα πρώτα μηνύματα είναι άκρως ενθαρρυντικά.

Το Ursa Trail ξεκίνησε προκειμένου να οργανωθεί ένας αγώνας ορεινού τρεξίματος. Χρησιμοποιήθηκαν παλιά μονοπάτια, τα οποία οι εθελοντές συνέδεσαν μεταξύ τους φτιάχνοντας μία συνεχόμενη διαδρομή μήκους 40 χιλιομέτρων που κινείται περιμετρικά του Μετσόβου. «Ψυχή» όλης αυτής της προσπάθειας είναι ο Νίκος Καλοφύρης, αθλητής ορεινού τρεξίματος και μέλος του Αθλητικού Ομίλου Μετσόβου. Οραματίστηκε τη δημιουργία ενός μονοπατιού που θα χρησίμευε και για ορεινούς αγώνες τρεξίματος αλλά και προσκειμένου να χρησιμοποιείται όλο τον χρόνο για να προσελκύσει πεζοπόρους τουρίστες.

Ο Λευτέρης Φάφαλης, μέλος του Αθλητικού Ομίλου Μετσόβου και ένας από τους βασικούς συντελεστές για την ολοκλήρωση του project, εξήγησε στο «Έθνος» τα οφέλη που μπορεί να υπάρξουν στην περιοχή από την πιστοποίηση. «Αρχικά καθαρίσαμε τα μονοπάτια, τα ενώσαμε και επί της ουσίας τα αναγεννήσαμε», υποστηρίζει ο Λ. Φάφαλης. Όλα ξεκίνησαν το 2013, μετά τον πρώτο αγώνα ορεινού τρεξίματος στο Μέτσοβο.

«Κάπου εκεί προέκυψε η ελληνογερμανική συνεργασία. Ερχονταν Γερμανοί ειδικοί σε μονοπάτια και μας συμβούλευαν για τις δράσεις που πρέπει να κάνουμε ώστε να υπάρξει μεγαλύτερη επισκεψιμότητα». Στο πλαίσιο αυτό, τον Μάιο του 2015 διοργανώθηκε ένα workshop στην Κόνιτσα όπου πήραν μέρος όλοι οι δήμοι του νομού.

ΟΙ ΕΡΓΑΣΙΕΣ - ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΕΚΑΤΟ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ

Με έναν οδηγό 95 σελίδων ανά χείρας, στον οποίο περιγράφονταν όλες οι εργασίες που έπρεπε να γίνουν στο μονοπάτι ώστε να λάβει την πιστοποίηση από την Ευρωπαϊκή Πεζοπορική Ομοσπονδία, ξεκίνησαν τις εργασίες το 2015 οι δεκάδες εθελοντές.

Η πρώτη ενέργεια που έγινε, όπως εξηγεί ο Λευτέρης Φάφαλης, ήταν η καταγραφή του μονοπατιού. Δηλαδή υπήρξε περιγραφή για τον τύπο υποστρώματος, εάν κινείται δίπλα από δρόμο ή μέσα σε ένα ενδιαφέρον οικιστικό σύνολο, εάν υπάρχουν σήμανση, χιλιομετρικές ενδείξεις, εναλλαγές στο τοπίο, όχληση από αυτοκίνητα, θέσεις με εντυπωσιακή θέα κ.ά.

Αφού ολοκληρώθηκε η καταγραφή, έστειλαν τα στοιχεία (έντυπο και φωτογραφικό υλικό) στην Ευρωπαϊκή Πεζοπορική Ομοσπονδία προκειμένου να αποφανθεί εάν τηρούνται τα βασικά κριτήρια.

ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ

«Εάν δουν ότι πληρούνται τα κριτήρια, έρχονται εκπρόσωποι της ομοσπονδίας και κάνουν και οι ίδιοι καταγραφή. Φωτογραφίζουν τα σημεία όπου εντοπίζουν ελλείψεις και επισημαίνουν τι εργασίες ή προσθήκες πρέπει να γίνουν».

Το επόμενο στάδιο, σύμφωνα με τον Λ. Φάφαλη, είναι να γίνουν όλα όσα υπέδειξε η ομοσπονδία.

ΜΕΤΣΟΒΙΤΙΚΟ ΜΟΝΟΠΑΤΙ ΜΠΗΚΕ ΣΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΤΟΠ 15

Οι εθελοντές έπρεπε να χωρίσουν το μονοπάτι σε τέσσερα ημερήσια τμήματα, προκειμένου να μπορεί ο πεζοπόρος να διασχίζει ένα τμήμα την ημέρα μέσα σε διάστημα 4-6 ωρών.

Από το 2015, οπότε και ξεκίνησαν οι διαδικασίες για τις εργασίες, υπολογίζεται ότι ενεπλάκησαν εκατό εθελοντές. Οι περισσότεροι μπορεί να πήγαν μία ή δύο φορές για να βοηθήσουν, όμως κάποιοι διήνυσαν 4-5 φορές το μονοπάτι και ορισμένοι ακόμη και 15, προκειμένου να γίνουν όλες οι απαιτούμενες ενέργειες.

Ο Δήμος Μετσόβου είναι ο επίσημος φορέας χρηματοδότησης και διαχείρισης του έργου, ενώ από την πρώτη στιγμή στάθηκε δίπλα από αυτή την προσπάθεια.

Πλέον το μονοπάτι διαθέτει ενημερωτικά σταντ στην αρχή και στο τέλος κάθε ημερήσιου τμήματος, 600-700 ταμπελάκια σήμανσης, ξύλινες γέφυρες πάνω από ρυάκια, υπόστεγα για να μπορέσει να σταματήσει κάποιος σε περίπτωση βροχής ή απλά για να ξεκουραστεί κ.ά.

ethnos.gr



Share on Facebook Share on Twitter

Σχόλια

Δεν υπάρχουν σχόλια αυτή τη στιγμή.


Ονοματεπώνυμο:
E-mail (Δεν θα δημοσιευθεί):
Σχόλιο:
Συμπληρώστε τον κωδικό:
GRBDO
Αναζήτηση
Αναζήτηση για:
Κατηγορία:
Ημερομηνία (από/εώς):



ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΕΠΙΣΤΡΟΦΗ Εκτύπωση αυτής της σελίδας
 

 


booked.net


 
Προτεινόμενα άρθρα




































 


  © 2012-2024 :: ekalampaka.gr Κορυφή της σελίδας Πολιτική Απορρήτου   ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ