facebook  youtube  twitter  instagram 28/4/2024
chicken time diner rapsodia
ekalampaka.gr

 



Οι προτάσεις για την τουριστική ανάπτυξη που κατέθεσαν οι υποψήφιοι Δήμαρχοι Δημήτρης Σακελλαρίου, Γιάννης Μουφίδης, Χρήστος Σινάνης και Πέρυ Χαρτοπούλου [φώτος]

Δημοσιεύθηκε από: Αντώνης Βλιώρας  03/05/2014 01:40:04
Οι προτάσεις για την τουριστική ανάπτυξη που κατέθεσαν οι υποψήφιοι Δήμαρχοι Δημήτρης Σακελλαρίου, Γιάννης Μουφίδης, Χρήστος Σινάνης και Πέρυ Χαρτοπούλου [φώτος]
Στην διαλογική ημερίδα που διοργάνωσε ο Σύνδεσμος Τουριστικών Επιχειρήσεων Μετεώρων (ΣΤΕΜ) με θέμα ''Σύγχρονες Τάσεις & Δεδομένα στην Διαχείριση & Προώθηση Τουριστικών Προορισμών: Προκλήσεις και Προοπτικές για τα Μετέωρα'' οι τέσσερις εκ των πέντε υποψηφίων Δημάρχων Καλαμπάκας...

που παρέστησαν (έλειπε ο Λεωνίδας Κεραμίδας) κλήθηκαν να εκθέσουν τις προτάσεις τους επι του ανωτέρω θέματος. Ειδικότερα:

Ο υποψήφιος Δήμαρχος με το συνδυασμό «Δημιουργίας Συνέχεια», Δημήτρης Σακελλαρίου ανέφερε τα εξής:

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ - ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΑΠΟΘΕΜΑΤΟΣ
ΤΟΥ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΥ «ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΣΥΝΕΧΕΙΑ»
ΜΕ ΥΠΟΨΗΦΙΟ ΔΗΜΑΡΧΟ ΔΗΜΟΥ ΚΑΛΑΜΠΑΚΑΣ ΤΟ ΔΗΜΗΤΡΗ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ

• Εκπόνηση επιχειρησιακού προγράμματος ανάπτυξης του τουρισμού μετά από διαβούλευση με τους τοπικούς φορείς,
• ενεργή συμμετοχή του Δήμου στο "Συντονιστικό Όργανο για τον Τουρισμό" στην περιφερειακή ενότητα Τρικάλων με άλλους φορείς (Επιμελητήριο, ΚΕΝΑΚΑΠ, κ.λπ.),
• υποστήριξη/συμμετοχή στην δημιουργία "Γραφείου Τουριστικού Προορισμού Καλαμπάκας" από τις επιχειρήσεις του κλάδου,
• υποστήριξη στην εκπόνηση και εφαρμογή "Σύμφωνου ποιότητας για τον Τουρισμό", σε συνεργασία με τους φορείς του τουρισμού,
• Δημιουργία Συνεδριακού Κέντρου Αγ. Θεοδώρων,
• Ίδρυση και λειτουργία Μουσείων:
   α) Μουσείο Τουριστικής απεικόνισης Μετεώρων (Ψηφιακή προβολή της ιστορίας των Μετέωρων και των Ιερών Μονών μέσω εφαρμογών εικονικής πραγματικότητας με θέματα σχετικά με τα Μετέωρα και τις Μονές τους),
   β) Γεωλογικό Μουσείο Καστρακίου,
   γ) Δημιουργία Λαογραφικού Μουσείου Καλαμπάκας,
   δ) Λειτουργία Μουσείου Σπηλαίου Θεόπετρας και
   ε) Μουσείο βυζαντινού πολιτισμού,
• αξιοποίηση υποδομών ενίσχυσης του Τουριστικού προϊόντος:
   α) Χιονοδρομικό Κέντρο Τριγγίας,
   β) Δικτύωση του Λαογραφικού Μουσείου με τις μικρές Λαογραφικές Συλλογές των Τοπικών Κοινοτήτων του Δήμου (με ταυτόχρονη πώληση προϊόντων), Δασικά Μονοπάτια, μνημεία θρησκευτικής και τοπικής αρχιτεκτονικής κληρονομιάς),
   γ) ανάδειξη όλων των θρησκευτικών και ιστορικών μνημείων και στον ορεινό όγκο,
   δ) σύνδεση κέντρου με παλιά πόλη (Σοποτός),
• ανάπτυξη δικτύου πεζοπορικών μονοπατιών Μετεώρων,
• ανάδειξη οικισμού Κορομηλιάς,
• ανάδειξη του παραδοσιακού χαρακτήρα της κοινότητας Καστρακίου,
• προσδιορισμός αναρριχητικών πεδίων Μετεώρων (σεβόμενοι την Ιερότητα του Χώρου) και ανάδειξη του Κέντρου Αναρρίχησης Γάβρου - Αγ. Δημητρίου,
• οργανωμένη προβολή τουριστικών πόρων - τουριστικό portal για την προώθηση και Υποστήριξη Θρησκευτικού - Θερινού - Χειμερινού - Ορεινού - Περιηγητικού - Συνεδριακού τουρισμού,
• ενίσχυση πολιτιστικών συλλόγων και ανάδειξη συντονιστικού οργάνου με σκοπό την αδελφοποίηση και τη συνεργασία αντίστοιχων συλλόγων ομογενών του εξωτερικού,
σύνδεση εκδρομικών προορισμών με Λίμνη Πλαστήρα, Ασπροπόταμο, Μέτσοβο, Καλαρύτες, Συράκο και Βάλια Κάλντα,
• εγκατάσταση περιπτέρων ηλεκτρονικών τουριστικών πλοηγών,
• δημιουργία Δικτύου επίσκεψης πολιτιστικών θρησκευτικών μνημείων στην ευρύτερη περιοχή του Δήμου (Δρόμοι Θρησκευτικής και Πολιτιστικής Ανάτασης),
• καθιέρωση της "Θρησκευτικής Εβδομάδας Μετεώρων" σε συνεργασία με την Μητρόπολη και την Μοναστική κοινότητα Μετεώρων με θρησκευτικά και πολιτιστικά δρώμενα (συναυλίες Βυζαντινής Μουσικής, Θρησκευτικές αναπαραστάσεις Μεγάλης Εβδομάδας, εκδηλώσεις μοναστηριακής Γαστρονομίας οι "Γεύσεις των Μετεώρων", θρησκευτικές και ιστορικές διαλέξεις),
• στήριξη τουριστικών επιχειρήσεων από ευρωπαϊκά προγράμματα,
• συνεργασία με τον Αγροτικό Συνεταιρισμό Καλαμπάκας για την λειτουργία "Τοπικού Γραφείου Προώθησης και Διακίνησης τοπικών αγροκτηνοτροφικών προϊόντων" και έκθεση αυτών,
• Συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα για αξιοποίηση χώρων – κτιρίων με αποτέλεσμα την αύξηση εσόδων και δημιουργία θέσεων εργασίας,
• Αναβάθμιση αστικού και περιαστικού περιβάλλοντος -Ανάδειξη και αξιοποίηση του χώρου Ξενία (περιπατητικός χώρος, όργανα γυμναστικής, θερινός κινηματογράφος, πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής),
• Οργάνωση αειφορικής διαχείριση του θηραματικού και αλιευτικού πλούτου των δασών,
• Βελτίωση δυνατοτήτων δασικής αναψυχής - δημιουργία θέσεων Θέας
• Ανάδειξη των παρόχθιων περιοχών Πηνειού ποταμού από Διάβα μέχρι Γέφυρα Σαρακίνας (δημιουργία χώρων περιπάτου και αναψυχής, δημιουργία θέσεων θέας Βράχων Μετεώρων, αξιοποίηση του πλατανόδασους της Διάβας, προώθηση δραστηριοτήτων αναψυχής – ελεγχόμενο camping, rafting, canoe Kayak, Υδάτινο Πάρκο, ποδηλατοδρόμιο),
• Ορισμός θέσης αντιδημαρχίας αποκλειστικά για τον Τουρισμό,
• επέκταση δικτύου παροχής Internet σε όλα τα τοπικά διαμερίσματα - Δίκτυο οπτικών ινών σε ορεινές περιοχές,
• Εμπλουτισμός της ιστοσελίδας του Δήμου και διαφήμιση στα τοπικά μέσα μεταφοράς - ψηφιοποίηση των παρεχομένων δημοτικών υπηρεσιών, για την αποφυγή γραφειοκρατίας και καθυστερήσεων στην εξυπηρέτηση των πολιτών,
• Οργανωμένο δίκτυο χώρων Στάθμευσης (Parking) στην Καλαμπάκα,
• Προώθηση – διεκδίκηση της ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής Καλαμπάκας – Παλαιοφάρσαλος και επέκταση προς Κοζάνη,
• Προώθηση – διεκδίκηση αποπεράτωσης του οδικού άξονα Ε-65,
• Ένταξη του περιφερειακού δρόμου Καλαμπάκας στο ΣΕΣ (νέο ΕΣΠΑ)



Οι προτάσεις του συνδυασμού «Όραμα και Δράση για το Δήμο Καλαμπάκας» με υποψήφιο Δήμαρχο το Γιάννη Μπουφίδη είναι οι εξής:

ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΒΑΣΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ

Ο τουρισμός είναι η πιο σημαντική οικονομική δραστηριότητα στην περιοχή. Οι επιπτώσεις από την επιτυχία ή αποτυχία της ετήσιας τουριστικής κίνησης, επιδρούν σημαντικά στην καθημερινή ζωή όλων και επηρεάζουν το βιοτικό επίπεδο. Οι φυσικές ομορφιές του μοναδικού γεωλογικού φαινόμενου, η ποικιλομορφία του τοπίου, ο ορεινός όγκος της Πίνδου, το κλίμα, η κομβική γεωγραφική  θέση, η χιλιόχρονη μοναστική πολιτεία και η πολιτιστική κληρονομιά που διαθέτει η περιοχή, είναι τα τοπικά συγκριτικά πλεονεκτήματά  έναντι άλλων τουριστικών προορισμών.

Τα τουριστικά θέλγητρα που βρίσκονται στη σκιά των Μετεώρων όπως το σπήλαιο της Θεόπετρας και ο ορεινός όγκος του Ασπροποτάμου δεν έχουν την προβολή και την προσοχή που θα έπρεπε. Δεν έχει γίνει τίποτα σημαντικό  για  την αξιοποίηση τους τουριστικά. Αυτό έχει σαν συνέπεια η οικονομική δραστηριότητα να περιορίζετε εγγύς των βράχων των Μετεώρων. Δημιουργείτε έτσι μια μη ισόρροπη τουριστική ανάπτυξη σε έναν δήμο με τεράστια έκταση αλλά με πολλά και σημαντικά προβλήματα.

Οι βασικοί άξονες της τουριστικής μας δράσης για την τουριστική ανάπτυξη του Δήμου Καλαμπάκας είναι οι εξής τρείς:

1. ΑΞΟΝΑΣ

Να καταστεί η περιοχή προορισμός τουλάχιστον μιας διανυκτέρευσης.

Η μεγάλη πλειοψηφία των επισκεπτών μένουν στην περιοχή από μερικές ώρες έως 1 μέρα και εδώ εντοπίζετε ο σημαντικότερος αρνητικός παράγοντας που καθιστά μη βιώσιμη και παραγωγική την λειτουργία για μια μεγάλη μερίδα επιχειρήσεων. Αυτό για να γίνει θα πρέπει να δράσουμε με σκοπό να δώσουμε στον επισκέπτη κίνητρο για να παρατείνει την διαμονή του.

Οι προτάσεις μας για αυτό είναι:
• Ανάδειξη, όπως του αξίζει, του σπηλαίου της Θεόπετρας. Το συγκεκριμένο σπήλαιο έχει την παλαιότερη ανθρώπινη κατασκευή που έχει ποτέ βρεθεί και πιστέψτε με, αν ήταν στην Αμερική θα είχε ουρές.
• Ανάδειξη των πεζοδρόμων της παλιάς Καλαμπάκας και ένωση τους με το κέντρο της πόλης.
• Οργάνωση θεματικών εκδηλώσεων σε συγκεκριμένες περιόδους. (Π.χ. το Πασχαλιάτικο Φεστιβάλ, αθλητικά event, συνέδρια κτλ.)
• Ανάδειξη των πολιτιστικών στοιχείων των χωριών μας.
• Προώθηση του εναλλακτικού τουρισμού, του τουρισμού περιπέτειας και του αγροτουρισμού. Πρόσφατη μελέτη του πανεπιστημίου George Washington University, λέει ότι η αύξηση που καταγράφει η συγκεκριμένη αγορά είναι της τάξης του 65% από το 2009, με ετήσιο τζίρο που ξεπερνά τα 365 δισεκατομμύρια δολάρια. Ενώ σύμφωνα πάντα με την μελέτη, ο μέσος όρος διάρκειας παραμονής ενός τέτοιου επισκέπτη είναι 10 ημέρες.
• Η δημιουργία μιας τριγωνικής ποδηλατικής διαδρομής που θα ενοποιήσει τα μνημεία τουριστικού ενδιαφέροντος του αστικού ιστού της πόλης με το πλατανόδασος  της Διάβας, τη γέφυρα της Σαρακίνας και το σπήλαιο της Θεόπετρας. Άλλη μια τριγωνική ενοποίηση που θα δώσει ώθηση στο τουριστικό προϊόν είναι η ενοποίηση μιας περιπατητικής θεματικής διαδρομής με μονοπάτια που συνδέουν την παλιά πόλη της Καλαμπάκας με τον παλιό οικισμό του Καστρακιού και τη σύνδεση του μονοπατιού της Αγίας Τριάδας με το μονοπάτι που διέρχεται την περιοχή κάτω από την Ιερά μονή Ρουσάνου (Αρσανίωτικα) έτσι ώστε να δημιουργηθούν ενοποιημένες θεματικές περιπατητικές διαδρομές.
• Μόνιμο, σύγχρονο εκθετήριο τοπικών προϊόντων, σε κεντρικό σημείο της πόλης.
• Ανάδειξη και προώθηση του όρους Τριγγίας ως ιδανικός προορισμός για ορειβατικό σκι.
• Θα πρέπει επίσης να αναδειχθεί η κομβική θέση του προορισμού στο κέντρο της ηπειρωτικής χώρας και η σύνδεσή του με άλλους αναγνωρίσιμους και αναδυόμενους τουριστικούς πόλους όπως ο Όλυμπος, το Πήλιο, Η λίμνη Πλαστήρα, το Μέτσοβο, τα Ζαγοροχώρια, το Περτούλι – Ελάτη και οι Δελφοί.
• Μελέτη από διεθνώς αναγνωρισμένο καλλιτέχνη, για ένα ήπιας μορφής φωτιστικό θεάμα το βράδυ, στην Καλαμπάκα και στο Καστράκι, το οποίο θα δημιουργήσει μια νυχτερινή εικόνα της περιοχής που θα αναγκάζει τον επισκέπτη να κάτσει να την δει.

Σύντομα, ελπίζουμε, θα παραδοθούν το Γεωλογικό μουσείο Καστρακίου, η τρισδιάστατη απεικόνιση της ιστορίας των Μετεώρων και η Δημοτική Βιβλιοθήκη. Αυτοί οι επισκέψιμοι μουσειακοί πολύ-χώροι με τις κατάλληλες ενέργειες προβολής και διαχείρισης μπορούν να εμπλουτίσουν το τουριστικό μας προϊόν, ενώ παράλληλα να φέρουν έσοδα στον Δήμο.  

Βασικός στόχος της στρατηγικής προβολής του τουριστικού προϊόντος της περιοχής μας είναι: Να γίνει γνωστή (επανατοποθετηθεί) η περιοχή  σαν προορισμός διανυκτέρευσης και όχι σαν στάση λίγων ωρών με έμφαση τον Θρησκευτικό και πολιτιστικό τουρισμό, τον τουρισμό περιπέτειας, τον αγροτουρισμό και την τοπική γαστρονομία.

2. ΑΞΟΝΑΣ

Να προσελκύσουμε νέους τουρίστες διαφημίζοντας την περιοχή χρησιμοποιώντας τις νέες τεχνολογίες και τα νέα μέσα.

Η περιοχή μας με τα τόσα πλεονεκτήματα, ένα αναξιοποίητο χρυσορυχείο όπως έχω αναφέρει ήδη έχει ανάγκη όσο ποτέ από  ένα ολοκληρωμένο σχέδιο marketing. Η προβολή και προώθηση του προορισμού είναι κομβικής σημασίας για εμάς. Εκεί υστερούμε πολύ σαν περιοχή και εκεί θα ρίξουμε το βάρος της προσπάθειας μας. Πρόθεσή μας είναι να συνεργαστούμε με τους πλέον καταξιωμένους και εξειδικευμένους επιστήμονες στο χώρο του τουριστικού marketing στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Το  Brand “Meteora” είναι διεθνώς αναγνωρισμένο αλλά θα πρέπει να ξαναδημιουργηθεί (rebrand) και να ενισχυθεί δίνοντας του μια νέα διάσταση προωθώντας και δίνοντας βαρύτητα σε δυνατά σημεία τα οποία δεν είναι ιδιαιτέρως γνωστά.

Θα σχεδιαστεί το νέο, σύγχρονο λογότυπο της περιοχής των Μετεώρων, το οποίο θα πρέπει να προβάλλεται παντού. Ήδη, λόγω φιλικών σχέσεων, έχουμε έρθει σε επαφή και εξασφαλίσαμε την βοήθεια, του για πολλούς, κορυφαίου brand manager στον κόσμο, του Peter Economidis. (Για όσους δεν τον γνωρίζουν, είναι ο άνθρωπος που ανέλαβε την δεκαετία του '90 την αναγέννηση της Apple). Τέτοιες συνεργασίες θα μας βοηθήσουν στο να μπει το όνομα της Καλαμπάκας ξανά στον παγκόσμιο χάρτη.

Προτάσεις για την προβολή:
• Θα ιδρύσουμε τον οργανισμό τουριστικής προβολής Μετεώρων. Ένα οργανισμό τουριστικής προβολής που θα λειτουργήσει με βάση τα διεθνή πρότυπα και που θα στελεχωθεί με νέους ικανούς ανθρώπους της περιοχής μας, νέους επιστήμονες από τον χώρο του τουρισμού, του μάρκετινγκ και των νέων τεχνολογιών και που σε συνεργασία με ειδικούς συμβούλους θα αναλάβουν να προβάλουν και προωθήσουν τα Μετέωρα στη νέα εποχή.
• Πρώτη δουλειά του παραπάνω οργανισμού θα είναι η δημιουργία νέας σύγχρονης ιστοσελίδας του Δήμου σε τουλάχιστον 5 γλώσσες. 
• Στοχευμένη διαφήμιση στα μετρό των πόλεων που έχουν απευθείας πτήση για Αγχίαλο, με τίτλο «Μετέωρα, ένα μέρος που πρέπει να δεις στην ζωή σου, τρείς ώρες μακριά», σε συνεργασία με την αεροπορική εταιρεία Ryanair. Με τον τρόπο αυτό θα μπορέσουμε να φέρουμε μεμονωμένους τουρίστες οι οποίοι θα έρθουν αποκλειστικά για την περιοχή.
• Διαφήμιση στις 4 τουριστικές στάσεις του μετρό της Αθήνας (Μοναστηράκι, Σύνταγμα, Ακρόπολη, Θησείο), καθώς και στο Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος. Ο τίτλος της θα τονίζει «Μετέωρα, 4 ώρες μακριά ».
• Δημιουργία οπτικοακουστικού υλικού για την προώθηση της περιοχής στα social media.
• Συναντήσεις στο εξωτερικό με μεγάλα τουριστικά γραφεία ώστε να συμπεριλάβουν την περιοχή στα τουριστικά τους πακέτα.
• Συναντήσεις με μεγάλους εκδοτικούς οίκους του εξωτερικού, όπως για παράδειγμα το National Geographic Society ή το travel channel, για προώθηση της περιοχής στα μέσα τους. (Πρόσφατα έπεσε στα χέρια μου ένα τεύχος με τα 50 ωραιότερα φυσικά τοπία στον κόσμο. Θεωρώ απαράδεκτο να μην περιλαμβάνουν τα Μετέωρα. Αυτό θα αλλάξει.)
Στοχευμένη διαφήμιση στις χώρες που μπορούν εύκολα να προσεγγίσουν την περιοχή οδικά, όπως Βουλγαρία, Σκόπια, Ρουμανία, Σερβία κτλ.
• Ειδική προβολή και εισχώρηση στην Ρωσική αγορά, σε συνεργασία με την Εκκλησία της Ελλάδας αλλά και με τον Ρώσο σύμβουλο της πρεσβείας με τον οποίο έχω έρθει ήδη σε επαφή για το συγκεκριμένο θέμα.

3. ΑΞΟΝΑΣ

Όλοι οι επισκέπτες πρέπει να φεύγουν ικανοποιημένοι και με τις καλύτερες εντυπώσεις.

Σύμφωνα με παγκόσμια έρευνα, του trip advisor, περίπου 4 στους 10 αποφασίζουν να επισκεφτούν μια περιοχή ακούγοντας καλά λόγια από τον στενό τους έμπιστο κύκλο ανθρώπων. Καταλαβαίνουμε όλοι λοιπόν το πόσο σημαντικό είναι να εστιάσουμε στο πως θα αυξήσουμε τις θετικές κριτικές από τους επισκέπτες που έρχονται εδώ.

Για να το πω πιο απλά: Πρέπει οι επισκέπτες να φεύγουν ικανοποιημένοι. Αυτό μπορεί να γίνει μόνο με την συνεχή βελτίωση του τουριστικού προϊόντος μας, θέτοντας ποιοτικές προδιαγραφές που θα διασφαλίζουν το αποτέλεσμα.

Ενδεικτικά αναφέρω μερικά από αυτά που είναι απλά και αυτονόητα.
• Θα πρέπει να λειτουργήσει σε κεντρικό σημείο της πόλης, το κέντρο τουριστικών πληροφοριών, 7 μέρες την εβδομάδα αλλά και τις αργίες. Οι υπάλληλοι που θα το επανδρώσουν θα πρέπει να είναι άριστα καταρτισμένοι για τα τουριστικά δρώμενα της περιοχής, ενώ θα πρέπει να γνωρίζουν τουλάχιστον την Αγγλική.
• Δημιουργία και διάθεση πλήρους τουριστικού χάρτη της περιοχής με πληροφορίες και προτάσεις για δραστηριότητες και κοντινές εκδρομές.
• Καλύτερη σήμανση προς όλα τα μνημεία της περιοχής.
• Αντιμετώπιση του προβλήματος της ηχορύπανσης κυρίως από τις εξατμίσεις των δικύκλων.
• Καλύτερος συντονισμός των υπηρεσιών καθαριότητας και ειδικότερα πέριξ των παρκινγκ των Ιερών Μονών όπου παρατηρείται ρύπανση λόγο της μαζικής προσέλευσης τουριστών και σε άλλα τουριστικά σημεία της πόλης. (Να το πω απλά: Η περιοχή πρέπει να λάμπει)
• Προμήθεια καλαίσθητων κάδων σκουπιδιών σε όλα τα τουριστικά σημεία. (Ο Δήμος Βόλου πρόσφατα εκμεταλλεύτηκε ένα Ευρωπαϊκό πρόγραμμα και έφτιαξε σε κεντρικά σημεία, χωρίς κόστος, τους νέους βυθιζόμενους κάδους)
• Παροχή σύγχρονων δημόσιων αποχωρητηρίων στην Καλαμπάκα αλλά και στα Μετέωρα.
• Καλύτερη σήμανση και διάνοιξη των υφιστάμενων μονοπατιών της περιοχής.
• Λύση στο πρόβλημα των αδέσποτων ζώων.
• Εμφύσηση της τουριστικής συνείδησης κυρίως στα παιδιά.

Καθώς όμως αναπτύσσεται η τουριστική μας βιομηχανία, δημιουργείτε ένα αντίκτυπο που επηρεάζει την ιερότητα του χώρου, την μοναστική παράδοση, τις φυσικές πηγές και το οικοσύστημα. Εδώ δημιουργείται η ανάγκη για έναν στρατηγικό τουριστικό σχεδιασμό που θα βασίζετε πάνω σε δύο άξονες. Την αειφόρα - βιώσιμη ανάπτυξη και τον υπεύθυνο τουρισμό.   Πρέπει δηλαδή να διασφαλίζονται εκείνες οι προϋποθέσεις προστασίας του φυσικού και του θρησκευτικού χώρου των Μετεώρων.

Πρέπει να βρεθεί μια ισορροπία μεταξύ του πολιτιστικού και πνευματικού χαρακτήρα των Μετεώρων και του φυσικού περιβάλλοντος και της αξιοποίησης του με ήπιες εναλλακτικές δραστηριότητες.

Για να μπορέσουν αυτά τα δύο να συνυπάρξουν αρμονικά και να δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες που θα επιτρέψουν την οικονομική εκμετάλλευση τέτοιων τουριστικών υπηρεσιών προϋπόθεση είναι:

Να εξασφαλίσουμε τη σωστή ενημέρωση τόσο στο διαδίκτυο όσο και την εδώ πληροφόρηση των επισκεπτών για της ιδιαιτερότητες της περιοχής, των σεβασμό της ιερότητας και την προστασία της χλωρίδας και της πανίδας.
- την προστασία της περιοχής από τις συνέπειες της  μαζικότητας του τουρισμού.
- την ενθάρρυνση εναλλακτικών μορφών τουρισμού, όχι άναρχα  αλλά οργανωμένα με κανόνες και μέτρο και πάντα κάτω από την επίβλεψη ντόπιων ξεναγών, συνοδών  βουνού, και δασκάλων αναρρίχησης.

Κλείνοντας, θα ήθελα να διευκρινίσω πως ότι και να κάνει ο δήμος αν δεν υπάρχει η κατάλληλη συνεργασία με τους επαγγελματικούς φορείς  και σωστή επιχειρηματικότητα από τους πολίτες του Δήμου τίποτα από όλα αυτά δεν πρόκειται να αποφέρουν καρπούς ανάπτυξης. Με τον ένα ή τον άλλο τρόπο εμπλέκεται όλη η τοπική κοινωνία και οι διάφορες υπηρεσίες και θεσμοί. Η δημοτική αρχή, η τουριστική αστυνομία, οι επαγγελματικές ενώσεις, το δασαρχείο,  οι απλοί πολίτες. Τα απλά καθημερινά πράγματα είναι αυτά που κάνουν την διαφορά.



Εκ μέρους του συνδυασμού «Αδέσμευτη Ενωτική Πρωτοβουλία» ο υποψήφιος Δήμαρχος Καλαμπάκας Χρήστος Σινάνης ανέφερε τα εξής:

Τ Ο Υ Ρ Ι Σ Μ Ο Σ

Για την περιοχή του Δήμου Καλαμπάκας ο τουρισμός είναι η σημαντικότερη δραστηριότητα, από την οποία, ανάλογα με την ανάπτυξή της, επηρεάζεται το βιοτικό επίπεδο των κατοίκων.

Η περιοχή μας, ευτυχώς, δεν έχει να ζηλέψει τίποτε από άλλους τουριστικούς προορισμούς παγκόσμιας εμβέλειας. Τα πλεονεκτήματα του τόπου μας είναι πολλά, τα οποία όμως πρέπει προβάλλουμε και να εκμεταλλευτούμε. Πιστεύουμε πως μέχρι σήμερα, δυστυχώς, δεν έχουν γίνει πολλά  πράγματα από την πλευρά του Δήμου, για την προβολή τους.

Όπως όλοι ξέρουμε,  ο μεγαλύτερος όγκος επισκεπτών  παραμένει στην περιοχή μας λίγες ώρες, το πολύ μία ημέρα. Επισκέπτονται την περιοχή μας με λεωφορεία. Είναι ο λεγόμενος μαζικός τουρισμός. Έρχονται μονοήμερες εκδρομές, βλέπουν δυο τρία μοναστήρια, τρώνε, (αν φάνε), και φεύγουν, με αποτέλεσμα να αφήνουν ελάχιστο όφελος  από την επίσκεψή τους.  Τίθεται λοιπόν το ερώτημα.

Τι πρέπει να κάνουμε σαν Δήμος για να αυξηθούν οι ημέρες παραμονής των επισκεπτών στην περιοχή;

Για την «ΑΔΕΣΜΕΥΤΗ ΕΝΩΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ» το «φάρμακο» έχει όνομα και λέγεται:

«ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΣΤΑ ΜΕΤΕΩΡΑ»

Αυτές οι λέξεις, θα είναι ο στόχος  και το σύνθημά μας. Να γίνει, δηλαδή, η περιοχή μας, μια από τις γνωστότερες στον κόσμο περιοχές για διακοπές και όχι για μονοήμερες επισκέψεις.

Υπάρχουν όμως οι προϋποθέσεις και τι πρέπει να κάνουμε για να πετύχουμε το  στόχο μας?

1. Τουριστικό προϊόν

«Δόξα τω Θεώ», ζούμε σε έναν ευλογημένο τόπο κυριολεκτικά και μεταφορικά.  Κατ’ αρχήν τα βράχια, σαν φυσικό – γεωλογικό φαινόμενο, η μοναστική πολιτεία με την ιστορία, τον υλικό και πνευματικό θησαυρό αιώνων που κουβαλά και η ομορφιά του τοπίου των Μετεώρων.

Επίσης το Σπήλαιο της Θεόπετρας, ο Ναός της Κοίμησης της Θεοτόκου, η παλιά πόλη της Καλαμπάκας και το παλιό  Καστράκι σαν παραδοσιακοί οικισμοί, ο Ασπροπόταμος, ο ορεινός όγκος της Πίνδου με τα γραφικά χωριά του, τα παλιά πέτρινα γεφύρια, οι πολιτιστικές εκδηλώσεις όλων των χωριών της περιοχής μας και τα τοπικά παραδοσιακά προϊόντα, είναι μερικά από τα πλεονεκτήματα της περιοχής, τα δώρα του Θεού και των ανθρώπων.

2. Υποδομές

Η περιοχή μας είναι από τις πληρέστερες στην Ελλάδα, μη νησιωτική, σε αριθμό καταλυμάτων και κρεβατιών και έχει καλές υποδομές επισιτιστικού χαρακτήρα. Για όσα θέματα υποδομών  χρειάζονται βελτιώσεις, καθώς και για όσα υπάρχει έλλειψη θα αναφερθούμε παρακάτω.

3. Προβολή - Διαφήμιση

Το βάρος των προσπαθειών μας  θα δοθεί αρχικά στον τομέα της προβολής και της διαφήμισης. Για να έρθει κάποιος διακοπές στα Μετέωρα πρέπει να ξέρει από πριν τα πάντα. Πώς θα 'ρθει, τι του προσφέρουμε, με τι θα ασχοληθεί, τι θα δει, πώς θα δράσει, πώς περάσει καλά.

Σε όλα τα παραπάνω ερωτήματα, και σε πολλά άλλα, θα δώσει απαντήσεις το ειδικό γραφείο, που θα δημιουργήσουμε στο Δήμο μας. Το γραφείο, θα έχει υπεύθυνο πολιτικό προϊστάμενο  αντιδήμαρχο αποκλειστικά για τον τουρισμό και θα στελεχωθεί με εξειδικευμένους ανθρώπους από την περιοχή μας.

Θα λειτουργεί καθημερινά (και τις αργίες) μέχρι αργά το βράδυ και αποκλειστικό του μέλημα θα είναι: η με κάθε τρόπο και με κάθε μέσο προβολή – διαφήμιση και παροχή πληροφοριών σε όλο τον πλανήτη.

Θέλουμε να περάσουμε το μήνυμα, με όλα τα σύγχρονα μέσα που η τεχνολογία μας παρέχει, πως τα Μετέωρα είναι προορισμός διακοπών και όχι μόνο προορισμός ημερήσιας επίσκεψης.

Αυτό θα γίνει με:
- Δημιουργία ιστοσελίδας, σε διάφορες γλώσσες, για την προβολή όλης της περιοχής, στην οποία θα παρέχονται οι πληροφορίες και θα απαντώνται τα ερωτήματα που τυχόν έχει κάποιος επισκέπτης. Επίσης θα περιγράφεται κάθε είδους δραστηριότητα που γίνεται στην περιοχή πότε, πού και από ποιον  αυτή θα πραγματοποιηθεί. Τέλος θα ενημερώνει τους επισκέπτες για τα νέα της περιοχής μας και  κατά πόσο αυτά θα επηρεάσουν ή όχι την επίσκεψή τους (απεργίες,  εργασίες σε δρόμους κλπ).
- Προώθηση της ιστοσελίδας στις παγκόσμιες μηχανές αναζήτησης.
- Διαφήμιση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης του συνθήματος «Διακοπές στα Μετέωρα» και επιγραμματικά τους λόγους που πρέπει να γίνει αυτό.
- Διαφήμιση σε τουριστικά έντυπα του εξωτερικού και της χώρας μας.
- Εκτύπωση και διάθεση τουριστικών χαρτών και  φυλλαδίων.
- Παρουσία με περίπτερο, σε συνεργασία με τους τοπικούς φορείς, σε εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
- Αναλυτικός πίνακας με τις πολιτιστικές εκδηλώσεις του κάθε χωριού για όλο το χρόνο.
- Προβολή, για τους επισκέπτες του γραφείου, σε μεγάλη οθόνη, βίντεο με τα αξιοθέατα της περιοχής και τις δραστηριότητες που μπορούν να κάνουν.
- Κάθε άλλη ενέργεια που θα προτείνουν οι ειδικοί στον τουρισμό, στις νέες τεχνολογίες και στο μάρκετιγκ.

Στόχος μας είναι οι επισκέπτες να έρχονται για «Διακοπές στα Μετέωρα» και μάλιστα όλο το χρόνο, γιατί η περιοχή προσφέρεται για  διακοπές κάθε εποχή.

Η διαφήμισή μας θα απευθύνεται σε όλους, αλλά θα προβάλλει και θα ενθαρρύνει τις δράσεις και δραστηριότητες του εναλλακτικού λεγόμενου τουρισμού. Δραστηριότητες όμως οργανωμένες, με κανόνες και με την παρουσία και επίβλεψη των Συλλόγων της περιοχής (αναρρίχησης, ορειβασίας, ξεναγών) και πάντα μέσα στα πλαίσια της ιδιαιτερότητας και ιερότητας του χώρου.

Όσοι ασχολούνται με τις δραστηριότητες αυτές σαν χόμπυ ή σαν άθλημα κάθονται πολλές μέρες σ’ ένα μέρος, αρκεί να τους αρέσει και να βρίσκουν αυτό που επιθυμούν, για να ζήσουν την περιπέτειά τους.

4. Δημιουργία υποδομών - Παροχή υπηρεσιών

Με μια διαρκή διαφημιστική προσπάθεια οι επισκέπτες, που θα κάνουν διακοπές στην περιοχή μας, πιστεύουμε πως θα αυξηθούν. Για να μένουν όμως ευχαριστημένοι και να  γίνουν οι ίδιοι διαφημιστές της περιοχής μας στη χώρα τους και στον κόσμο όλο, θα πρέπει να τους δώσουμε και καλές υπηρεσίες. Να δουν, να δράσουν, να απολαύσουν, να περάσουν καλά.

Από την πλευρά του ο Δήμος, σε συνεργασία με φορείς, μπορεί να συμβάλλει στα:
- Ίδρυση Γεωλογικού Μουσείου.
- Ίδρυση Μουσείου των ευρημάτων του Σπηλαίου της Θεόπετρας.
- Λειτουργία του χώρου για την τρισδιάστατη απεικόνιση.
- Λειτουργία του χώρου της Δημοτικής Βιβλιοθήκης μετά την παράδοσή της.

Τα παραπάνω έργα είναι σε εξέλιξη και η αποπεράτωσή τους θα βοηθήσει πάρα πολύ στην προβολή του τόπου και θα κάνουν πιο πλούσιο το τουριστικό μας προϊόν.

- Ίδρυση Μουσείων
- Καθαρισμός, καθημερινά, όλων των τουριστικών προορισμών της περιοχής και τοποθέτηση καλαίσθητων καλαθιών και κάδων απορριμμάτων.
- Κατασκευή,  σήμανση  και φωτισμός μονοπατιών στα ριζά των βράχων και ανάμεσα σ’ αυτά, για περίπατο προς παλιό Καστράκι και Αγ. Τριάδα.
- Κατασκευή ποδηλατικών διαδρομών προς Θεόπετρα, Σαρακίνα, Διάβα, Μύκανη.
- Οργάνωση, σε συνεργασία με τους συλλόγους της περιοχής, πολιτιστικών και καλλιτεχνικών εκδηλώσεων, πρωταθλημάτων, αγώνων σε τοπική, πανελλήνια και παγκόσμια κλίμακα, όσο περισσότερα Σαββατοκύριακα και 3ήμερα το χρόνο μπορούμε. Τέτοιες διοργανώσεις γίνονται ήδη στην περιοχή μας, θα προσπαθήσουμε να γίνουν περισσότερες.  Επίσης διοργάνωση εκδηλώσεων στους τομείς που αφορούν το θρησκευτικό τουρισμό, τον αγροτουρισμό, τα τοπικά παραδοσιακά προϊόντα, τα σπορ βουνού.
- Διοργάνωση στην περιοχή μας συνεδρίων, εκθέσεων, ημερίδων, συμποσίων, σε συνεργασία με φορείς και οργανισμούς πανελλήνιας και παγκόσμιας ακτινοβολίας.
- Συνεργασία με τα γραφεία που ασχολούνται με τον τουρισμό, τις διακοπές και τα ταξίδια, στην περιοχή μας και σ’ όλη την Ελλάδα, για αλλαγή των πλάνων τους στον προορισμό για Μετέωρα. Με  έδρα την περιοχή να διοργανώνουν καθημερινά εκδρομές και επισκέψεις προς Λίμνη Πλαστήρα, Πήλιο - Βόλο, Παράλια Λάρισας - Τέμπη,  Περτούλι - Ελάτη, Μέτσοβο - Ζαγοροχώρια. Ο Δήμος δεν είναι Τουριστικό Γραφείο, ούτε πρέπει να γίνει. Δεν πουλάει υπηρεσίες. Απλώς προβάλει, ενημερώνει, βοηθάει του φορείς αλλά και τους ιδιώτες που ασχολούνται με τον τουρισμό και το κέρδος του θα είναι με έμμεσο τρόπο.
- Άφησα τελευταίο, αλλά όχι έσχατο, τη συνεργασία του Δήμου με το Σεβασμιότατο Μητροπολίτη και τις Ιερές Μονές. Πρέπει να το καταλάβουμε όλοι, πως τουριστική ανάπτυξη στην περιοχή των Μετεώρων, χωρίς τη συνεργασία με τις Ιερές Μονές και το Σεβασμιότατο Μητροπολίτη δεν γίνεται.

Η καλή συνεργασία και ο σεβασμός στο έργο τους θα φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Ο προσκυνηματικός τουρισμός είναι σε άνοδο τα τελευταία χρόνια, με χιλιάδες επισκέπτες κάθε χρόνο, που αν δεν ήταν τα μοναστήρια δε θα έρχονταν. Θέλουμε αυτοί οι επισκέπτες να παραμένουν περισσότερο χρόνο και να επισκέπτονται όλα τα μοναστήρια των Μετεώρων και της ευρύτερης περιοχής, που είναι αρκετά και όλα  υπέροχα.

5. Αλλαγή συμπεριφορά – νοοτροπίας

Ό,τι και να κάνουμε σαν Δήμος και ιδιώτες, δε θα έχουμε αποτέλεσμα, αν «πρωτίστως» δεν αλλάξει η νοοτροπία και η συμπεριφορά μας απέναντι στον επισκέπτη. Πρέπει να έχουμε τουριστική συνείδηση. Μπορεί σήμερα να κάνουμε μια «αρπαχτή», αλλά θα χάσουμε πολύ περισσότερα αύριο. Δεν πρέπει να βλέπουμε τον επισκέπτη σαν πακέτο, αλλά σαν άνθρωπο.

Οι γνώμες και οι κριτικές των επισκεπτών για την περιοχή και ο τρόπος παροχής των υπηρεσιών μας γίνονται αμέσως γνωστά σε όλο τον κόσμο, σήμερα με το διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Συνήθως οι άνθρωποι προγραμματίζουν τις διακοπές τους, σε μέρη για τα οποία  έχουν ακούσει καλά λόγια από γνωστούς και φίλους που τα έχουν ήδη επισκεφθεί, ή από το διαδίκτυο. Κάθε λάθος συμπεριφορά ή κακή υπηρεσία κάποιου, στοιχίζει σε όλους και αποτελεί δυσφήμιση για όλη την περιοχή.

Εμπλεκόμαστε όλοι λίγο ή πολύ. Πολιτεία, Δήμος, επιχειρηματίες, σύλλογοι, φορείς, απλοί πολίτες, γι’ αυτό πρέπει να σεβόμαστε τον επισκέπτη και να συμπεριφερόμαστε με τον ίδιο τρόπο, που θέλουμε να μας συμπεριφέρονται σε ένα ξένο μέρος.

Τότε και μόνο τότε, θα ξανάρθει ο ίδιος, ή θα στείλει του φίλους του να κάνουν «ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΣΤΑ ΜΕΤΕΩΡΑ».



Από το συνδυασμό «Ριζοσπαστική Κίνηση Πολιτών» η επικεφαλής του, Πέρυ Χαρτοπούλου κατέθεσε τις εξής προτάσεις:

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ
Ριζοσπαστικη Κίνηση Πολιτών
υποψήφια δήμαρχος Πέρυ Χαρτοπούλου

Ο βασικότερος στόχος που η Ριζοσπαστική Κίνηση θέτει στον τομέα του τουρισμού είναι το πώς αυτός θα συμβάλλει στη μέγιστη οικονομική και πολιτιστική ανάπτυξη της περιοχής. Οι τρόποι με τους οποίους αναμένεται να επιτευχθεί ο στόχος αυτός μπορούν να συμπτυχθούν στους τέσσερις ακόλουθους βασικούς άξονες:
Α] Αύξηση του αριθμού των τουριστών
Β] Ορθολογική διαχείριση του υπάρχοντος τουρισμού
Γ] Σύνδεση του τουρισμού με την πρωτογενή παραγωγή και
Δ] Ολοκληρωμένη και ουσιαστική εκπαίδευση και κατάρτιση για όλους

 
Πιο αναλυτικά, η αύξηση στον αριθμό των τουριστών (άξονας Α) αναμένεται να επιτευχθεί με:
Εμφανή την παρουσία του Δήμου πρωτίστως στις εισόδους της χώρας (λιμάνια, αεροδρόμια). Είναι απαράδεκτο, για παράδειγμα η πόλη μας να μην εκπροσωπείται επαρκώς στο λιμάνι του Βόλου την στιγμή μάλιστα που στο λιμάνι αυτό δένουν μεγάλα πλοία τουριστικού ενδιαφέροντος (κρουαζιερόπλοια).
Στοχευμένη προβολή και διαφήμιση. Είναι αναγκαία η εκπροσώπηση της πόλης μας σε διεθνείς τουριστικές εκθέσεις του εξωτερικού όπου θα συμμετέχει με καλά προετοιμασμένο υλικό, όπως επιβάλλουν οι κανόνες της τουριστικής αγοράς και στο οποίο μπορεί να εντάξει και δρώμενα (για παράδειγμα τοπικές γεύσεις-προετοιμασία γεύματος)
Διαδημοτική σύνδεση με έτερους δημοφιλείς ταξιδιωτικούς προορισμούς. Θα πρέπει να αναζητηθεί και να επιτευχθεί συνεργασία με άλλους Δήμους, τους οποίους επισκέπτονται μεγάλο πλήθος τουριστών τους καλοκαιρινούς μήνες.
  Τέτοιοι Δήμοι, έμπειροι τουριστικά, είναι αυτοί των νησιωτικών, κυρίως, συμπλεγμάτων και ως παράδειγμα αναφέρουμε το νησί της Πάρου, δήμαρχος του οποίου είναι ένας συμπολίτης μας ο κος. Βλαχογιάννης. Θα επιδιώξουμε λοιπόν μία έμμεση εσωτερική διαφήμιση και αλληλοϋποστήριξη.
Αδελφοποιήσεις πόλεων. Να διευρυνθεί το δίκτυο αδελφοποίησης με νέες πόλεις (μας έγινε ήδη πρόταση αδελφοποίησης με πόλη της Ρωσίας) όπως και το ήδη υπάρχον να αξιοποιηθεί προς όφελος όλων των κατοίκων. 
• Ανάπτυξη θεματικού τουρισμού (θρησκευτικός, αθλητικός, συνεδριακός) και
• Ανάπτυξη εναλλακτικού τουρισμού (αγροτουρισμός, φυσιολατρικός). Για τα ιδιαίτερα αυτά είδη τουρισμού θα αναφερθούμε παρακάτω, ενώ να επισημάνουμε ότι ειδικότερα για το συνεδριακό τουρισμό η Ριζοσπαστική Κίνηση έχει τοποθετηθεί με ξεκάθαρο πρόγραμμα.

Αναφορικά με την ορθολογική διαχείριση του υπάρχοντος τουρισμού (άξονας Β) απαιτούνται τα εξής:
Αισθητική βελτίωση της πόλης. Αυτό μπορεί να πραγματοποιηθεί με δημιουργία χώρων πρασίνου, με δημιουργία δικτύου ποδηλατοδρόμων εντός της πόλης και περιφερειακά αυτής, με διαμόρφωση των κοινόχρηστων χώρων στα πρότυπα ευρωπαϊκών πόλεων εστιάζοντας παράλληλα και σε μικρότερες αλλά καίριες επεμβάσεις στις γειτονιές.
• Ένα σωστά δομημένο δίκτυο πεζοδρόμησης. Η πεζοδρόμηση μιας κεντρικής οδικής αρτηρίας αποδείχθηκε άκαρπη, αφενός διότι προκάλεσε ποικίλα προβλήματα, κι αφετέρου διότι έκοψε την πόλη σε δύο ή και περισσότερα κομμάτια. Η Ριζοσπαστική Κίνηση προτείνει ένα σχέδιο πεζοδρόμησης το οποίο βασίζεται στη φιλοσοφία να συνδέσει τον περιφερειακό δρόμο με την παλιά πόλη, ευρύτερη περιοχή Σοπωτού (Εικόνα 1).

   Προτείνεται η δημιουργία ενός κάθετου δικτύου πεζοδρόμων-αστικά μονοπάτια-τα οποία θα περιλαμβάνουν και ήδη πεζοδρομημένους δρόμους (Κονδύλη, Δημουλά) και τα οποία θα οδηγούν σύρριζα στους βράχους, εκεί όπου ο επισκέπτης μπορεί να συναντήσει το δέος. 
   Τέτοιοι πεζόδρομοι περιλαμβάνουν περιοχές ήπιας κυκλοφορίας και ιστορικής, για την πόλη, αξίας όπως το παλιό ρέμα. Η διαμόρφωσή τους θα πρέπει περιλαμβάνει απαραιτήτως και χώρους πρασίνου.
• Ανάδειξη και σύνδεση των υπολοίπων σημείων τουριστικού ενδιαφέροντος του Δήμου. Το “βλέμμα” του επισκέπτη θα πρέπει να στραφεί, εκτός από τα Μετέωρα. Και στην υπόλοιπη περιφέρεια όπου απαντώνται σημαντικά αξιοθέατα. Αυτά είναι:
- το πλατανόδασος της Διάβας (προτείνεται να γίνει χώρος αναψυχής και αθλοπαιδιών).
- μοναστήρια όπως των Αγίων Θεοδώρων, Βυτουμά, Σταγιάδων, Δολιανά.
- η γέφυρα της Σαρακίνας
- το σπήλαιο της Θεόπετρας
- η λίμνη του Λογγά, απείρου κάλλους φυσικό τοπίο με ιδιαίτερη χλωρίδα και πανίδα. Ειδικά για φυσιολάτρεις.

Προτείνονται επίσης θεματικές διαδρομές που μπορεί να ακολουθήσει κάποιος ενδιαφερόμενος όπως: “οι δρόμοι του κρασιού” (ιδιαίτερα δημοφιλείς στη Γαλλία), τα μονοπάτια των Βλάχων με τα χάνια, η διένεξη εκ νέου του διεθνούς ορειβατικού μονοπατιού Ε4 που έχει εγκαταλειφθεί. Θα πρέπει επίσης να υποστηριχθούν και να προωθηθούν οι νέες μορφές τουρισμού περιπέτειας που αναπτύσσονται τα τελευταία χρόνια στην περιοχή μας όπως: το rafting στον Ασπροπόταμο, η ιππασία στην Καστανιά.

Η Ριζοσπαστική Κίνηση υποστηρίζει κάθετα και ανοιχτά την αναρριχητική δραστηριότητα στους βράχους των Μετεώρων, προτείνοντας μάλιστα η ημέρα του Αγίου Γεωργίου του Μαντηλά να μετατραπεί σε μέρα γιορτής και φεστιβάλ για τους απανταχού ορειβάτες τιμώντας έτσι και τους πρώτους μοναχούς που σκαρφάλωσαν στους βράχους.

Η σύνδεση του τουρισμού με την πρωτογενή παραγωγή (άξονας Γ) είναι απαραίτητη κυρίως διότι η πρωτογενής παραγωγή του τόπου μας είναι υψηλής αξίας και μπορεί ενδεχομένως να επιφέρει από μόνη της περισσότερα κέρδη κι από τον ίδιο τον τουρισμό. Πώς μπορεί να επιτευχθεί αυτή η σύνδεση; Ακολούθως αναφέρονται ορισμένοι τρόποι:
Πιστοποιημένα τοπικά προϊόντα. Είναι απαράδεκτο να μην υπάρχει ούτε ένα πιστοποιημένο προϊόν της περιοχής μας τη στιγμή που για πολλά από αυτά η φήμη τους ξεπερνάει τα όρια του Δήμου και θα άξιζαν να είναι. Ενδεικτικά αναφέρονται: τα φασόλια Λογγά, τα σουτζούκια Καστρακίου, το μοσχαράκι Ασπροποτάμου, το αρνάκι Χασίων, τα μήλα Ελαφίου και άλλα πολλά.
• Τόνωση των μικρών οικογενειακών επιχειρήσεων και προώθηση σπιτικών παραδοσιακών προϊόντων με ταυτότητα. Η νέα διεθνής τάση στον τουρισμό είναι ο επισκέπτης να συμμετέχει στην διαδικασία παραγωγής των προϊόντων και να γνωρίζει έτσι καλύτερα τους ανθρώπους καθώς και την τοπική κουλτούρα.
• Ίδρυση μόνιμης κλειστής αγοράς (Παζάρι). Στην αγορά αυτή θα μπορούν να προωθούνται τα παραπάνω προϊόντα (πιστοποιημένα), προϊόντα από συνεταιρισμούς γυναικών διαφόρων οικισμών, προϊόντα μεταποίησης, δημιουργίες νέων καλλιτεχνών.

Όλα όσα αναφέρθηκαν παραπάνω γίνεται ευκόλως κατανοητό ότι θα πρέπει να συνοδεύονται κι από την απαραίτητη εκπαίδευση και κατάρτιση (άξονας Δ) τόσο των ανθρώπων που ασχολούνται με τον τουρισμό όσο και των πολιτών ώστε να ευδοκιμήσουν και να μπούνε σταδιακά στην νοοτροπία μας.

Έτσι ο Δήμος θα πρέπει να δεσμεύεται τακτικά με την διοργάνωση ειδικών σεμιναρίων για όσους εργάζονται ήδη στον τουρισμό, αλλά και για όσους πρόκειται να εργασθούν. Οφείλει να επιμορφώνει τους πολίτες του με διοργάνωση κύκλων μαθημάτων ξένων γλωσσών και Η/Υ. Τέλος προτείνεται να δημιουργηθεί το ΚΕΤΕ (Κέντρο Τουριστικής Εκπαίδευσης) στην θέση του σημερινού ΚΕΓΕ το οποίο έχει παραχωρηθεί στο Δήμο και σήμερα κινδυνεύει να χαθεί.

Για την Ριζοσπαστική Κίνηση βασική προϋπόθεση για όλα τα παραπάνω είναι ο φορέας της τουριστικής διαχείρισης του συμπλέγματος των Μετεώρων και της ευρύτερης περιοχής να είναι ο Δήμος, πάντοτε όμως ανοιχτός στο διάλογο και με σεβασμό προς τη μοναστική κοινότητα και την ιερότητα του τόπου.

Εν κατακλείδι, η Ριζοσπαστική Κίνηση πιστεύει ότι: μια φιλόξενη πόλη για τον τουρίστα είναι μια φιλόξενη πόλη και για τον κάτοικο. Η μεγαλύτερη αλήθεια είναι ότι κάθε τουρίστας που επιστρέφει στο σπίτι του ευχαριστημένος είναι ζωντανή διαφήμιση για τον τόπο μας.



Share on Facebook Share on Twitter

Σχόλια

Δεν υπάρχουν σχόλια αυτή τη στιγμή.


Ονοματεπώνυμο:
E-mail (Δεν θα δημοσιευθεί):
Σχόλιο:
Συμπληρώστε τον κωδικό:
1O804
Αναζήτηση
Αναζήτηση για:
Κατηγορία:
Ημερομηνία (από/εώς):



ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΕΠΙΣΤΡΟΦΗ Εκτύπωση αυτής της σελίδας
 

 
booked.net


 
Προτεινόμενα άρθρα











































 


  © 2012-2024 :: ekalampaka.gr Κορυφή της σελίδας Πολιτική Απορρήτου   ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ